رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 506640

جمشیدیان: بازنده اصلی کورس قهرمانی، سپاهان بود/ وضعیت قلعه‌نویی بحرانی است

ساعت24-بازیکن پیشین تیم‌های فوتبال سپاهان و استقلال می‌گوید تا چند سال قبل فقط این دو تیم برای قهرمانی در لیگ می‌جنگیدند و رقیب دیگری نداشتند.

احمد جمشیدیان، بازیکن پیشین تیم های فوتبال سپاهان و استقلال در گفت و گو با ایسنا درباره دیدار حساس این دو تیم از هفته بیست و هفتم لیگ برتر اظهار کرد: استقلال، سپاهان و به نوعی تراکتور اهداف مشترکی را در هفته های پایانی دارند. نه استقلال و سپاهان برای کسب سهمیه روی جام حذفی ریسک نمی کنند. شرایط در لیگ برای کسب سمیه مهیاتر است.

او ادامه داد: فرهاد مجیدی در اولین فصل سرمربیگری اش انگیزه های زیادی دارد و همچنین هواداران هم توقع دارند. از طرف دیگر فکر می کنم بازنده اصلی کورس قهرمانی نه استقلال و نه تراکتور و شهر خودرو، بلکه سپاهان بود. هیچ تیمی اندازه سپاهان در حد و اندازه های قهرمانی این فصل نبود. نوسانات استقلال، شهر خودرو و تراکتور زیاد بود اما سپاهان می توانست مدعی قهرمانی باشد. شاید در عرض یک هفته و بعد از بازی برگزار نشده با پرسپولیس همه چیز را از دست داد. به همین خاطر دو تیم برای قهرمانی در جام حذفی انگیزه های زیادی دارند و همچنین سعی می کنند سهمیه را از طریق لیگ کسب کنند.

جمشیدیان در پاسخ به این پرسش که آیا می توان برنده این دیدار را نایب قهرمان فصل دانست توضیح داد: نه من به این موضوع اعتقاد ندارم چون چهار بازی باقی مانده و هر دو تیم در نیم فصل دوم بسیار پر نوسان بودند. دو تیم در مسابقاتی امتیاز گرفتند که شاید هوادارانشان هم فکر نمی کردند و از آن طرف در بازی هایی امتیاز از دست دادند که هیچکس فکر نمی کرد. جدال نایب قهرمانی و سهمیه شاید تا هفته پایانی هم طول بکشد. تراکتور هم امروز با پیکان بازی دارد و روی کاغذ بازی اش راحت تر از بقیه است. شهر خودرو و فولاد هم کیفیت و انگیزه بالایی دارند. سهراب بختیاری زاده و جواد نکونام در سال های اولیه مربیگری هستند و انگیزه بالایی دارند. آن ها می توانند با کسب سهمیه در بین چند تیم خیلی خوب، دوران مربیگری شان را تا چند سال آینده تضمین کنند.

او درباره بازی های حساس دو تیم در سال های قبل هم بیان کرد: من به خاطر مصدومیت، در ترکیب استقلال مقابل سپاهان بازی نکردم اما با لباس سپاهان بارها برابر استقلال بازی کردم. یادم است یک سال شب عید با استقلال بازی کردیم و بازی با نتیجه یک بر یک به پایان رسید و من گل سپاهان را زدم. فکر می کنم یکی از به یاد ماندنی ترین بازی های این دو تیم در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بود. بازی در اصفهان بود و ما موفق شدیم ۲ بر صفر استقلال را شکست دهیم. اگر این چند سال اخیر را کنار بگذاریم، در یک دوره شش، هفت ساله فقط استقلال و سپاهان دنبال قهرمانی بودند و طی چندین سال بیشتر قهرمانی ها بین این دو تیم تقسیم می شد. آن دوره خیلی جذاب بود و این ها حریفان مستقیم همدیگر بودند و هیچ حریف سومی نداشتند اما طی سه، چهار سال گذشته به تیم هایی تبدیل شده اند که فقط برای کسب سهمیه می جنگند و این شاید مقداری هواداران را ناراضی کرده باشد.

جمشیدیان در خصوص تاثیر حضور قلعه نویی روی نیمکت سپاهان بر نتیجه مسابقه هم گفت: اولا برای ایشان و همه کسانی که در ورزش زحمت می کشند آرزوی سلامتی دارم. سرمربیگری شغل بسیار پر استرسی است. من خودم الان با پاس همدان درگیر مسابقات لیگ دسته دوم هستیم. از روز قبل از مسابقه تا سوت پایان بازی شاید اندازه ۱۰ سال برای یک سرمربی زمان می گذرد. من می دانم که روی قلعه نویی خصوصا در این شرایط چه فشاری هست. با نتایجی که گرفت آنقدر تحت فشار بود که برد در یک بازی معمولی برابر صنعت نفت کاری با قلعه نویی کرد که شاید قهرمانی با او نمی کرد. این نشان می دهد که شرایط قلعه نویی این روزها در اصفهان چقدر بحرانی است. حضورش در کنار زمین خیلی تفاوت ایجاد می کند. مطمئن باشید هیچکس در هیچ باشگاهی نمی تواند جایگاه سرمربی را پر کند. هر پست دیگری چه در زمین و چه خارج از آن پر می شود. من اعتقاد دارم که کلمه "رییس" برازنده یک سرمربی در یک باشگاه است. سرمربی مثل یک رییس می ماند و اگر نباشد تاثیرش بسیار زیاد است، مخصوصا در روز مسابقه.

او در پایان اظهار کرد: آرزو می کنم به دور از حواشی و حرف و حدیث بازی خوبی را تماشا کنیم. هر دو تیم جز تیم های خوب ایران هستند. کیفیت خط حمله تیم مجیدی فوق العاده است و باید روی دفاع تیمی اش کار کند. همچنین قلعه نویی که سال هاست نتوانسته قهرمانی هایش را تکرار کند مطمئن باشید که تشنه قهرمانی است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها