رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 506670

افزایش شمار شهروندان آلمانی مجهز به کلت گازی و سلاح کوچک

ساعت 24 - -فقط در طول ۱۲ ماه گذشته ۴۴ هزار نفر در آلمان درخواست دریافت مجوز خرید و حمل سلاح‌های کوچک داده‌اند. به این ترتیب، تعداد مجوزهای صادر شده در آلمان به ۶۸۶ هزار نفر رسیده است.

dir="RTL">سندیکای پلیس آلمان ابراز نگرانی کرده است.بر شمار کسانی که در آلمان خواستار خرید و حمل سلاح‌های کوچک و از جمله کلت‌های گازی هستند، افزوده می‌شود. روندی که از سوی برخی از مسئولان انتظامی آلمان، روند مثبتی نیست.بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط روزنامه "راینیشه پست" در ۱۲ ماه گذشته، شمار کسانی که صاحب سلاح کوچک در آلمان هستند افزایشی ۴۴ هزار نفری داشته و مجموعا به ۶۸۶ هزار نفر رسیده است.یورگ رادک، معاون رئیس سندیکای پلیس فدرال آلمان افزایش تقاضا برای خرید و حمل سلاح‌های کوچک را پدیده‌ای نامطلوب دانسته و نسبت به آن ابراز نگرانی کرده است.به باور رادک، افزایش سلاح‌هایی که در دست مردم است، الزاما باعث افزایش امنیت نشده، بلکه از امنیت حاکم بر این کشور می‌کاهد.در آلمان، همه شهروندان بالاتر از ۱۸ سال که سوءسابقه ندارند، می‌توانند درخواست خرید و حمل سلاح‌های کوچک بدهند. پلیس و یا مسئولان محلی پس از تحقیق پیرامون فرد متقاضی، صدور مجوز می‌کنند.

اختلاف نظر

در حالی که معاون رئیس سندیکای پلیس فدرال آلمان افزایش تمایل شهروندان به خرید سلاح‌های کوچک را نگران کننده ارزیابی می‌کند، ماتیاس میدلبرگ، سخنگوی سیاست داخلی ائتلاف دو حزب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی آلمان بر این باور است که استفاده شهروندان آلمان از حق تجهیز خود به سلاح‌های کوچک و از جمله کلت گازی پدیده منفی نیست.به باور او، نیازی به تغییر قوانین ناظر بر صدور مجوز برای خرید و حمل چنین سلاح‌هایی در حال حاضر وجود ندارد. بر اساس قوانین آلمان شهروندان برای دفاع از خود می‌توانند به موازات کلت گازی، از افشانه فلفل و منورانداز نیز استفاده کنند.گفته می‌شود که استفاده از این سلاح‌ها هرگاه از فاصله نه چندان کوتاهی صورت بگیرد، خطر جانی در پی ندارد.تا پایان سال ۲۰۱۵ تعداد شهروندان آلمانی که صاحب چنین سلاح‌هایی بوده‌اند، حدود ۲۸۶ هزار نفر بوده است. به این ترتیب، شمار مجوزهای صادر شده از سوی پلیس و مقامات محلی ظرف مدت کمتر از پنج سال بیش از دو برابر شده است.در آلمان، ایالت شلزویگ-هولشتاین بیشترین میزان مجوز خرید و حمل سلاح‌های کوچک را به خود اختصاص داده است. در این ایالت از هر ۱۰۰۰ شهروند، بیش از ۱۰ نفر از حق خود استفاده کرده‌اند.پس از آن، ایالت‌های زارلند و نوردراین‌وستفالن قرار دارند. این در حالی است که هامبورگ با نسبت ۴،۴ نفر از هر هزار نفر کمترین تعداد مجوز صادر شده را دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها