رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 506759

سرپرست سازمان «اعمال مهاجرت و گمرک» آمریکا از منصب کنار میرود

ساعت24-وزارت امنیت داخلی آمریکا به دنبال گمانه‌زنی‌ها درباره کناره‌گیری «متیو آلبنس» سرپرست سازمان فدرال «امنیت مهاجرت و گمرک» اعلام کرد، آلبنس اواسط شهریورماه از منصب کنار می‌رود و بازنشسته می‌شود.

متیو آلبنس بعد از سرپرستی یک ساله بر یکی از سازمان‌های فدرال مسئول اجرای مواضع سختگیرانه و ضد مهاجرتی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، برنامه خود برای کناره‌گیری و «بازنشستگی» را اعلام کرد.

به نوشته پایگاه آمریکایی «هیل»، سرپرست سازمان فدرال «امنیت مهاجرت و گمرک» آمریکا(ICE) بعد از یک سال عهده‌داری این منصب در نظر دارد از سمت خود استعفا دهد.

این سازمان فدرال، زیرمجموعه وزارت امنیت داخلی آمریکا و مسئول تشخیص، تحقیق و از بین بردن نقاط ضعف امنیت مرزها، اقتصادی و حمل و نقل زیرساخت‌های این کشور است

این نهاد دو جزأ اصلی دارد تحقیقات امنیت داخلی و عملیات اعمال و اخراج. دو جزء اصلی دارد و مسئول تحقیق و اجرای بیش از 400 قانون فدرال در امریکا است و حتی در سفارتخانه‌های آمریکا در خارج، وابسته (آتاشه) دارد.

تعیین گزینه ریاست سازمان امنیت مهاجرت و گمرک آمریکا بر عهده رئیس‌جمهور این کشور است و در صورت تایید او توسط مجلس سنای آمریکا آن فرد کار خود را به عنوان رئیس این سازمان که بعد از اف‌بی‌آی، بزرگترین نهاد تحقیقات جنایی در حکومت آمریکا است، شروع می‌کند.

به دنبال انتشار خبرهایی مبنی بر کناره‌گیری متیو آلبنس سرپرست این سازمان‌ فدرال، وزارت امنیت داخلی آمریکا ضمن تایید این خبر اعلام کرد که آلبنس در نظر دارد از منصب کنار رفته و بازنشسته شود.

پیشتر پایگاه «واشنگتن اگزمینر» خبر داده بود که سرپرست سازمان امنیت مهاجرت و گمرک آمریکا می‌خواهد روز کارگر (7 سپتامبر= 17 شهریور) بازنشسته شود.

پایگاه خبری تحلیلی هیل در گزارش خود درباره بازنشستگی سرپرست این سازمان به نقش مهم آن در زمینه اجرای مواضع سختگیرانه و ضد مهاجرتی دونالد ترامپ اشاره کرد و نوشت: «رئیس‌جمهور ترامپ، دولتش و کارزار انتخاباتی او تمرکزی اساسی روی سرکوب کردن مهاجرات کرده‌اند».

«چاد وُلف» سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا هم بیانیه‌ای درباره کناره رفتن متیو آلبنس منتشر کرد و از مواضع و کارنامه وی در زمینه حفظ امنیت آمریکا تشکر کرد.

متیو آلبنس ژوئن 2019 از سوی ترامپ به عنوان سرپرست سازمان امنیت مهاجرت و گمرک آمریکا تعیین شد و تا کنون طی دوره ریاستش بر این نهاد فدرال، ادبیات و مواضع تند رئیس‌جمهور علیه مسائل مرتبط با مهاجرت را تکرار کرده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها