رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 506778

واکنش رسانه‌های فرانسوی به سخنرانی رهبر انقلاب درباره مذاکره با آمریکا

ساعت24-رسانه‌های فرانسوی با بازتاب سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری نوشتند؛ آیت‌الله خامنه‌ای اظهار داشت که سیاست تحریم آمریکا علیه ایران شکست خورده است.

خبرگزاری فرانسه نوشت: آیت الله علی خامنه‌ای رهبر عالی انقلاب روز جمعه با تاکید برشکست خوردن سیاست‌ تحریم‌های رئیس جمهوری آمریکا گفت: ایران مذاکراتی را که تنها به نفع دونالد ترامپ باشد، آغاز نخواهد کرد.

آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر عالی انقلاب در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: هیچ شکی وجود ندارد که تحریم‌های آمریکا جنایتی بزرگ علیه ملت ایران است اما استفاده ملت زیرک ایران از تحریم برای شکوفایی علمی کشور بود و از آن به عنوان ابزاری برای ارتقای استقلال ملی بهره برد.

این رسانه فرانسوی افزود: در یک سال اخیر، تنش‌ها میان تهران و واشنگتن شدت پیدا کرده است و دو طرف بارها در آستانه جنگ ظاهر شده‌اند. این تنش‌ها از سال ۲۰۱۸ از زمان خروج یکجانبه ترامپ از توافق هسته‌ای تاریخی بیشتر شد.

خبرگزاری فرانسه افزود: بر اساس توافق سال ۲۰۱۵ بین تهران و قدرت‌های بزرگ، در ازای محدودیت در برنامه‌ هسته‌ای ایران قرار بر رفع تحریم‌ها بود. آمریکا پس از خروج از توافق، تحریم‌های صادراتی حیاتی برای نفت ایران و دسترسی آن به سیستم بانکی بین المللی را مجددا" اعمال کرد و متحدان و رقبا را برای همبستگی در ایران رابطه تحت فشار قرار داد. ایران با تلاش در تقویت صادرات محصولات غیرنفتی خود به ویژه به کشورهای همسایه نسبت به این اقدام واکنش نشان داده است.

خبرگزاری فرانسه با اشاره به خطاب قرار داده شدن ترامپ از سوی رهبر انقلاب به نقل از معظم له نوشت: این پیرمرد مسوول، ظاهرا" در مذاکرات خود با کره شمالی از تبلیغات استفاده کرده است. او حالا می‌خواهد از (مذاکره با ایران) برای انتخابات ریاست جمهوری (سوم نوامبر) استفاده کند. وی تاکید کرد: هیچ منطقی برای تسلیم شدن در برابر خواسته‌های متجاوز وجود ندارد.

فرمایشات رهبر انقلاب همچنین در دیگر رسانه‌های فرانسوی اعم از «لا نوول تریبون» ، «ون مینوت»، «نیوز ۲۴» فرانسوی، «آی ۲۴» فرانسوی و «مدیا ست» بازتاب داشته است.

روزنامه « لانوول تریبون» نوشت: تنش‌ها بین آمریکا و ایران پایدار است؛ تنش‌هایی که میان طرفین اختلاف بر روی تحریم‌های اقتصادی آمریکا پیش از آنکه با ترور قاسم سلیمانی فرمانده کل نیروهای سپاه قدس زهرآگین شود سخت تر شده بود. آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معنوی ایران روز جمعه به ترامپ یادآوری کرد که برای تبلیغات {انتخاباتی} خود نباید روی ایران حساب کند.

این روزنامه فرانسوی اضافه کرد: آیت‌الله خامنه‌ای در آگوست سال ۲۰۱۸ پیشنهاد واشنگتن برای مذاکرات را رد کرد. همچنین در سال ۲۰۱۹ در میان تنش‌های شدید در خلیج فارس، رهبر عالی ایران پیشنهاد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای گفت و گو را رد و این پیشنهادات را ناعادلانه و غیر قابل اعتماد خواند. رهبر معنوی ایران روز جمعه بار دیگر مذاکرات با آمریکا را رد کرد و گفت که وارد بازی ترامپ نمی‌شود.

لانوول تریبون نوشت: رهبر معنوی ایران در سخنرانی تلویزیونی روز جمعه تاکید کرد که ایران اجازه نخواهد داد که دونالد ترامپ از مذاکرات ادعایی با جمهوری اسلامی به نفع کمپین تبلیغاتی خود استفاده تا مجبوبیتش در این دوره پیش از انتخابات را افزایش دهد.

«نیوز ۲۴» فرانسوی هم نوشت: آیت الله علی خامنه‌ای رهبر عالی ایران روز جمعه گفت که کشورش با آمریکا مذاکره نمی‌کند چرا که این کشور فقط از مذاکره برای اهداف تبلیغاتی استفاده می‌کند.

نیوز ۲۴ افزود: دولت ترامپ گفته که برای گفت و گوی بدون پیش شرط با ایران آمادگی دارد اما در حالی که به لابی فشار خود علیه جمهوری اسلامی ادامه خواهد داد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها