رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 506792

ادامه جدال‌ها بر سر عزاداری محرم و خطر ویروس کرونا

ساعت24-رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها معتقد است برگزاری هر گونه مراسم عزاداری در ماه محرم باید در چارچوب دستور العمل ابلاغی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا باشد.

محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نحوه برگزاری مراسم‌های عزاداری در ماه محرم بیان کرد: در آستانه ماه محرم و در روز عید قربان مقام معظم رهبری در گفت وگوی زنده تلویزیونی مطالب و نکات راهبردی را به همه ما مطرح کردند از جمله بحث برگزاری مراسم‌های عزاداری در ماه محرم بود و ایشان تاکید داشتند که تمام مراسمات باید در چارچوب پروتکل‌های ستاد مقابله با کرونا برگزار شود.

وی در ادامه اظهار کرد: مقام معظم رهبری هم به عنوان مرجع تقلید و هم به فردی که در راس حکومت اسلامی قرار دارد تاکید داشتند که شخصا دستور العمل‌های ستاد مقابله با کرونا را رعایت می‌کنند. همانطور که ایشان تاکید داشتند هر گونه مراسم عزاداری در ماه محرم باید با رعایت مصوبات ستاد مقابله با کرونا برگزار شود.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر هر یک از افراد برخلاف دستور العمل‌های ستاد کرونا قصد برگزاری مراسم عزاداری داشته باشند به نفع مردم و کشور نیست و لذا منطق حکم می‌کند تا در تمام شهرها از دستورات ستاد تبعیت شود. مداحان و هیات داران نقش مهمی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارند.

جوکار در ادامه تاکید کرد: از نظر بنده بهتر است هزینه مراسم‌ها نیز جهت کمک به مستمندان هزینه شود. یقینا به این شکل هم خداوند و هم امام حسین (ع) خشنودتر خواهند شد.وی در ادامه با اشاره به انتشار مطالبی در خصوص عدم برگزاری هیات‌ها در شهر یزد در ماه محرم بیان کرد: تاکنون نیز تمام مراسم‌های مذهبی در شهر به صورت مجازی برگزار می‌شد و مردم نیز به صورت مجازی در مراسم‌ها شرکت می‌کردند. از این پس نیز همانطور که مقام معظم رهبری تاکید داشتند در ماه محرم هر گونه مراسمی در چارچوب دستورات ستاد مقابله با کرونا برگزار خواهد شد.

شرط عبور از کرونا، همراهی مردم است


رحمت الله فیروزی پوربادی نماینده مردم نطنز در مجلس یازدهم با اشاره به مسئولیت هر ایرانی نسبت به جامعه در راستای مقابله با ویروس کرونا، بیان کرد: وظیفه شرعی، اخلاقی، قانونی و اجتماعی هر یک از افراد جامعه حکم می کند که در راستای مقابله با ویروس کرونا هریک از ما در چهارچوب رعایت دستورالعمل های بهداشتی گام برداریم.

وی در ادامه اظهار کرد: هر یک از افراد جامعه چه در حوزه فردی و چه در حوزه اجتماعی مسئولیتی بر عهده دارد. در بعد فردی هر یک از افراد باید از ماسک استفاده کرده و دست های خود را مرتب شسته و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند. در بعد اجتماعی نیز باید از تجمعات غیر ضروری پرهیز شود.

نماینده مردم نطنز در مجلس یازدهم تصریح کرد: باید از برگزاری مراسم های عروسی و عزا در شرایط کنونی پرهیز کرد. برگزاری تجمعات باعث سرایت این ویروس می شود و ما نسبت به سلامت دیگر شهروندان مسئول هستیم. امروز به همراهی مردم برای حفظ سلامت جامعه نیازمندیم.

فیروزی در ادامه تاکید کرد: شرط عبور از کرونا همراهی مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی است. ما شاهد بودیم که در پنج ماه اخیر خیرین به میدان آمده و دست اقشار آسیب پذیر را گرفتند و این حرکت باید ادامه یابد. دولت نیز باید برای افزایش مسئولیت پذیری افراد برنامه ریزی کرده و خود نیز پیش قدم باشد.

وی افزود: دولت باید در تامین تجهیزات پزشکلی و لوازم بهداشتی برای مقابله با این ویروس کوشا باشد مردم نیز باید دولت را در این مسیر همراهی کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها