رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 506812

گزارش نماینده مجلس از حضور در جمع کارگران هفت تپه

ساعت 24 - با تداوم عدم رسیدگی به مطالبات و درخواست‌های کارگران معترض هفت تپه، صبح امروز 3 تن از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی (سید نظام الدین موسوی عضو کمیسیون اصل نود، علی خضریان عضو کمیسیون اصل نود و احمد نادری عضو کمیسیون آموزش مجلس) برای دیدار با کارگران و رسیدگی به مطالبات آنها به استان خوزستان سفر کردند.

dir="RTL">کارگران به چه چیزی معترضند؟

اعتراضات کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه از اواخر خرداد ماه سال جاری آغاز شد و عمده این اعتراضات روبروی فرمانداری شوش بود و معترضان و کارگران خواستار خلع ید اسدبیگی‌ها و لغو فوری قرارداد واگذاری شرکت و جلوگیری از هرگونه خصوصی‌سازی دیگر، پرداخت کامل حقوق سه ماهه اول امسال و حق بیمه‌ها، بازداشت امید اسدبیگی، محاکمه و اشد مجازات غارتگران بیت المال، بازگشت به کار کارگران اخراجی، قطع همکاری و بیرون رفتن تمامی مدیران بازنشسته از شرکت و پرداخت مزایای عرفی برابر به تمامی پرسنل شدند. روابط عمومی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در روز 16 تیرماه در اطلاعیه‌ای از طرف نماینده سهامدار شرکت، اعلام کرد: تأخیر ناخواسته در پرداخت حقوق همکاران باعث تأسف و تأثر شد اگرچه تلاش بر این است که شرایطی برای پرداخت منظم حقوق همکاران ایجاد شود. همکاران در شرایط بحرانی کنونی تلاش خود را بکار گیرند تا فرصت‌های زمانی برای تولید از دست نروند و مانند سال قبل شرکت دچار افت شدید محصول نشود.

گوش کارگران هنوز شنوای حرف حق است

به گزارش تسنیم سیدنظام الدین موسوی در گزارشی از حضور در میان کارگران معترض، با اشاره به عدم پرداخت حقوق 3 ماه اخیر کارگران و 49 روز حضور اعتراض آمیز آنها در گرمای خوزستان و در مقالب فرنانداری شوش، نوشت: «این کارگران از وعده های توخالی عصبانی بودند اما گوششان هنوز شنوای حرف حق است و به عدالت امید دارند. تا آخربرای احقاق حقوق قانونی اشان در کنارشان خواهیم ماندموسوی با اشاره به جلسه 5 ساعته با کارگران، در توئیت دیگری نوشت: «امروز در شهر شوش بیش از 5ساعت با #کارگران_هفت_تپه گفتگو کردیم و مفصلاً اعتراضات و مطالباتشان را شنیدیم. در حوزه نظری همیشه منتقد خصوصی سازی بی دروپیکر شرکتها و کارخانه های ملی بوده ام. اما امروز عمق فاجعه ای که به اسم خصوصی سازی و واگذاری در این سالها ببار آمده را به چشم دیدمموسوی در جمع کارگران هفت تپه نیز گفت: ما نه برای نمایش و نه برای وعده آمدیم و خود کارگرزاده هستیم و درد کارگر را می‌دانیم. برای گفتگو و حل مسئله کارگران بین شما حضور پیدا کردیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها