رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 506839

درخواست رئیس کمیته تعیین وضعت برای برخورد با مدیران خاطی

پشت پرده قراردادهایی که دل هواداران فوتبال را خون کرده است!

ساعت 24-باشگاههای ایران با وجود قراردادهای بد با خارجی‌ها همچنان به امضای این قراردادها اصرار دارند.

برای همه اهالی فوتبال این سوال به وجود آمده چرا بعضی مدیران باشگاهها همچنان اصرار به امضای قرارداد بد با خارجی ها دارند؟ جمشید نورشرق رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال توضیحاتی درباره این ماجرا و همینطور ابهامات موجود می دهد که خلاصه ای از گفت و گوی او می خوانید؛

*وقتی با خارجی قرارداد می بندیم مسئله قرارداد خوب بستن یک نکته است و اجرای آن نکته دیگری است.

*باشگاهای ما وقتی منابع مالی که دارند محقق نمی شود چطور به خارجی ها تعهد مالی می دهد؟!

بیشتر بخوانید:درخواست استقلال از اسپانسرها برای فرار از محرومیت

*وقتی یک مدیری می رود و یکی می آید می گوید تعهدات به خارجی ها مربوط به من نیست! این حرف اصلا درست نیست. وقتی مدیری یک باشگاه را قبول می کند شخصیت حقوقی است و قطعا با علم کافی به این مشکلات آمده است. می دانسته وضعیت مالی باشگاه چطور بوده است.

*باید این جمله را از جامعه مدیریتی ما حذف شود که کار مدیر قبلی بوده!

*در عرصه خارجی تعداد شکایت‌ها رشد زیادی داشته. این باعث می شود که مرجع مربوطه بگوید باز از ایران شکایت رسید! نه اینکه مسخره کنند ولی ذهنیت ایجاد می کند. وقتی پرونده زیاد باشد، یک پیش زمینه روانی به وجود می آورد. پیش فرض محکومیتی برای ما در نظر گرفته می شود. برای همین است که می بینید تعداد پرونده های محکومیت ما اینقدر زیاد است.

وقتی مدیر خارجی بلد نیست چرا قرارداد را دو زبانه نمی نویسد؟ فارسی را که حداقل بلد است!

*نمونه داریم در قراردادی شرطی آوردیم که بعدا تبعات منفی ایجاد کرده است. به معنا و مفهوم این شرط حقوقی اصلا توجه نکرده ایم.

*به محض اینکه مربیان و بازیکنان خارجی به ایفای تعهدات قصور داشتند، باید سریعا اخطار را بفرستیم که شما در این زمینه ترک فعل داشتید. ولی این کار را نمی کنیم. چرا؟ چون تصور غلط داریم. می گوئیم بازیکن خوب است، مربی هم نتیجه می گیرد. این فرهنگ غلط است ولی در عوض با اولین قصور، خارجی ها علیه ما نامه می زدند! همه چیز گل و بلبل است ولی نامه را می فرستند و بعد می گوید ما اصلا در جریان نبودیم و وکیل مان فرستاد! کار درست را آنها می کنند نه ما.

*اگر مدیران ما قراردادی امضا کنند که قابل دفاع نباشد و حتی مدیر رفته باشد، باید جوابگوی این قرارداد باشد. اگر یک بار مدیری این کار را کرده و آرامش هوادار را بهم زده، باید پاسخگو باشد. الان اینطوری است بازیکن و مربی گران می گیرند و بعد می اندازند گردن ایجنت! شما به عنوان موجود زنده چه نقشی این وسط داشتی؟ چرا قبول کردی؟ چرا امضا کردی؟ باید یک مرجعی به این موضوع رسیدگی کند و مدیر پول را از جیبش بدهد. من قول می دهم اگر یک بار این اجرا شود مدیران ما همانطور که در اقتصاد خانواده شان تصمیم می گیرند، درباره اقتصاد باشگاه هم تصمیم می گیرد و دخل و خرج را یکی می کنند.

*اخیرا آقای نبی دبیر کل فدراسیون فوتبال در تصمیمی خوب ابلاغ کردند که باشگاههای بدهکار حق گرفتن بازیکن و مربی خارجی را ندارند!

*اگر ایجنتی بازیکن و مربی بی کیفیت را به باشگاهی معرفی می‌کند چرا مدیر او را می گیرد؟!

*در کمال تاسف می بینیم قرارداد بعدی بعضی مربیان و بازیکنان خارجی، وقتی از ایران می روند خیلی کمتر بسته می شود. این یعنی رقم واقعی آنها.

*80 درصد مسئولیت قراردادهای خارجی به گردن مدیران هستند که باید جوابگو باشند.

*نظر شخصی ام را درباره حضور لودویک دلشات در پرونده خارجی های تراکتور بگویم. گفته شد در پرونده های متعدد باخته است. پرونده اول را باخت، چرا پرونده دوم و سوم را به او دادید؟ حتی اگر منظور پرونده دیگر باشگاهها بوده... باز هم چرا شما پرونده خود را به او سپرده اید؟

*ما نگران همه پرونده های خارجی هستیم و تا رای صادر نشود،نگرانیم.

*در پرونده ویلموتس تا جایی که می دانم، دو طرف از هم شکایت کرده اند. به جزء جزء لایحه ویلموتس جواب داده اند. این پرونده نباید رسانه ای شود چون به صلاح نیست تا زمانی که به رای برسد، چیزی بگوئیم.

*در این پرونده دفاع ما موجه است. فیفا باید توجه لازم را به آن کند. ایشان می گوید قبل از بازی آخر نامه فسخ را فرستاده ولی بعدا در پی توافق عملی پذیرفته روی نیمکت ایران نشسته است. در عرصه حقوقی به معنای عام به این می گویند توافق عملی. فسخ منتفی و بی اثر شده بود.

*عاقلانه ترین کار برای استقلال و پرسپولیس این است که به جای پرداخت پول به وکیل و هزینه دادسری در کاس، بروند و با استراماچونی و کالدرون توافق کنند.

*وقتی مدیر خارجی بلد نیست چرا قرارداد را دو زبانه نمی نویسد؟ فارسی را که حداقل بلد است!

*هواداران استقلال و پرسپولیس زمان برای پرداخت پول شفر و برانکو هست. فرصت کافی وجود دارد. تا زمانی که پول پرداخت شود محروم نخواهیم شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها