رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 506897

بازداشت قانونگذار انگلیسی به اتهام تجاوز به کارمند پارلمان

ساعت24-طبق گزارش رسانه‌های انگلیس، یک قانونگذار این کشور به اتهام تجاوز و آزار جنسی علیه یک زن کارمند سابق پارلمان روز شنبه (دیروز) بازداشت شد.

رسانه‌ها از بازداشت یک قانونگذار پارلمان انگلیس به دلیل شکایت یک زن از او به اتهام تجاوز جنسی خبر دادند؛ قانونگذاری که نام او هنوز منتشر نشده است.

به نوشته رویترز، روزنامه «ساندی تایمز» از بازداشت روز شنبه یک عضو پارلمان انگلیس که مدتی عهده دار سمت معاون وزیر بود، خبر داد.

طبق این گزارش، دلیل بازداشت این قانونگذار انگلیسی که نام و هویتش منتشر نشده، شکایت از او به پلیس درباره اتهام تجاوز و آزار جنسی و رفتارهای اجبار آمیز با یک کارمند سابق پارلمان بود.

یک زن بیست و چند ساله که کارمند سابق پارلمان انگلیس بود، روز جمعه با حضور در پلیس متروپلیتن لندن شکایت خود را علیه این قانونگذار مطرح و اعلام کرد که در فاصله جولای ۲۰۱۹ و ژانویه ۲۰۲۰ در چهار مورد جداگانه هدف تعرض و آزار جنسی قرار گرفت.

پلیس متروپلیتن لندن ابتدا در بیانیه کوتاهی درباره بازداشت این قانونگذار انگلیسی او را اینطور توصیف کرد: «یک مرد پنجاه و خورده‌ای سال، روز شنبه اول آگوست به اتهام تجاوز بازداشت شد».

پلیس پایتخت انگلیس ساعاتی بعد خبر داد که مدتی را در بازداشتگاه پلیس شرق لندن گذراند و با گذاشتن قرار وثیقه آزاد شد. طبق اعلام پلیس لندن، قرار است اواسط ماه جاری او برای بررسی اتهامات وارده خود را معرفی کند.

پلیس پایتخت انگلیس به جزئیات بیشتری شامل هویت و منصب این قانونگذار اشاره‌ای نکرد.

شبکه آلمانی «دویچه وله» گزارشی در این باره منتشر کرد و خبر داد که این قانونگذار، از اعضای حزب حاکم «محافظه‌کار» انگلیس است.

شکایت علیه این قانونگذار انگلیسی در شرایطی مطرح شده که موضوع آزار جنسی در پارلمان این کشور پیش از این بارها جنجال ایجاد کرده است.

اواسط آبان ماه سال گذشته بود که ۱۸ تن از زنان پارلمان انگلیس به دلیل «تهدیدها و آزارهای جنسی» از شرکت در دور آتی انتخابات و تکیه بر کرسی نمایندگی انصراف دادند

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها