رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507259

موافقان و مخالفان برگزاری کنکور چه میگویند؟

ساعت24-برگزاری کنکور در اواخر مرداد با حاشیه‌های فراوانی روبرو شده است.

کنکور
شیوع کرونا در یک سال اخیر برگزاری آزمون کنکور سراسری را با مشکلات فراوانی روبرو کرده است. کنکور ۹۹ در چند ماه اخیر چندین بار عقب افتاده است و حالا که مسئولان ستاد مقابله با کرونا خبر از برگزاری قطعی آن در روزهای پایانی مرداد دادند باز هم موجی از مخالفت‌ها این بار از سمت مجلس خبر از احتمال تعویق دوباره این آزمون می‌داد.

از سوی دیگر اما مسئولان سازمان سنجش می‌گویند امکان لغو کنکور وجود ندارد. ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش، در همین رابطه به خبرآنلاین گفته بود: «اگر یک سال ورودی به دانشگاه‌ها نداشته باشیم وضعیت علمی کشور با گسست علمی مواجه می‌شود و در سال‌های آینده باعث کاهش رشد علمی کشور میشود و همچنین در یک سری رشته ها و دانشگاه ها که پذیرش براساس نیاز کشور به نیروهای متخصص مثل رشته های علوم پزشکی و دانشگاه فرهنگیان کشور با کمبود نیروی متخصص روبرو شود و عدم برگزاری و پذیرش برای سال جاری لزوما با توجه به زیرساخت‌های دانشگاه ها به معنی دو برابر شدن ظرفیت پذیرش در سال آینده نخواهد بود و افزایش ممکن است جزئی و در حد ۱۰ درصد باشد که باعث لطمه شدید به داوطلبان سال جاری شود و شانس ورود برای این افراد به شدت کاهش پیدا کند که مصداق ظلم و تضییع حقوق این داوطلبان است.»

در همین رابطه چند روز پیش نظرسنجی در خبرآنلاین برگزار شد و از مخاطبین پرسیده شد که "کنکور امسال چگونه و چه زمانی برگزار شود؟" در این نظرخواهی برخی از کاربران فقط از مسئولین خواستند نتیجه قطعی را زودتر اعلام کنند، برخی دیگر پیشنهاد برگزاری کنکور در آینده یا لغو آن را دادند، برخی هم می‌گفتند راهکاری جز برگزاری کنکور نیست.

مخالفان چه می‌گفتند؟

بخشی از مخالفین برگزاری کنکور پیشنهاد دادند که با توجه به اوج‌گیری پاندمی کنکور سراسری در تاریخ دیگری برگزار شود. برای مثال یکی از کاربران کنکوری خبرآنلاین در این رابطه نوشته بود: «کنکور، حداقل تا وقتی همه استان ها از حالت قرمز خارج شوند به تعویق بیافتد.گرچه من خوب خولندم ولی استرس بیماری و بودن چند ساعت کنار هم اصلا شرایط خوبی رو ایجاد نمی کند.»

اما تعداد زیادی از مخاطبین هم موافق عدم برگزاری کنکور بودند، برای مثال فردی نوشته است: «اصلا برگزار نشود حداقل با استفاده از شرط معدل تعداد شرکت کنندگان را کم کنید مگر می شود زیر هوای گرم با ماسک در حیاط میدان ورزش امتحان داد به فکر ما دوازدهمی ها باشید.»

موافقان چه می‌گویند؟

اما موافقان برگزاری کنکور می‌گویند با تعویق کلی کنکور حق آن‌ها ضایع می‌شود، برای مثال فردی نوشته بود: صداها از جاهای گرم بلند میشود. پشت کنکوری که یکسال زحمت کشیده باشد ندارید. سرونوشت یکسری بچه است. این فقط شما نیستید که می دانید بازار کار خراب و فارق تحصیلان هزار مشکل دارند و بهترین راه گزینش کنکور نیست. بله عالی می شد کرونا نباشد ولی چشم انداز روشنی نیست. بهتر است کنکور برگزار شود و سعی شود کمترین خطر وجود داشته باشد. امتحانات جامع برگزار شد خداروشکر مشکلی نبود. انشاا... این مورد هم برگزار می شود.

برخی دیگر از موافقان هم نسبت به بالاتکلیفیشان اعتراض کردند: «لطفا کنکور را بدون هر گونه تعویق در تاریخ‌های مقرر برگزار شود. بلاتکلیفی جوانان برایشان شرایط سخت و طاقت فرسایی رو رقم زده، بیش از این با روح و روانشان بازی نکنیم.»

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها