رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507326

هشدار هواشناسی نسبت به تداوم وقوع رگبارهای تابستانه در این شش استان

ساعت24- سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار در شش استان کشور هشدار داد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: در پی رشد ابرهای همرفتی طی امروز (۱۵ مردادماه) وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در شمال کردستان ، جنوب آذربایجان شرقی، زنجان، ارتفاعات جنوب فارس و شمال هرمزگان پیش بینی می شود.

در این وضعیت جوی احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر عمومی و برخورد صاعقه وجود دارد بنابراین نسبت به احتیاط هنگام تردد و توقف در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها و اجتناب از صعود به ارتفاعات توصیه می شود.

رشد ابرهای همرفتی از بعداز ظهر جمعه (۱۷ مردادماه) تا اواخر وقت شنبه (۱۸ مردادماه) وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید درجنوب سیستان وبلوچستان را موجب و بالا آمدن ناگهانی سطح آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر عمومی و برخورد صاعقه پیش بینی می شود. سازمان هواشناسی اجتناب از تردد و توقف در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها، خودداری از هرگونه فعالیت در سواحل شرقی استان را توصیه می کند.

در ادامه این هشدار آمده است: وزش باد شدید از امروز تا اواحر وقت شنبه (۱۵ تا ۱۸ مردادماه) در جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان احتمال خیزش موقت گرد و خاک در مناطق مستعد را در پی دارد. در این شرایط احتمال آسیب رسیدن به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها و سقوط تابلوهای تبلیغاتی و اشیای سبک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا وجود دارد بنابراین نسبت به محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می شود.

زمانی که سازمان هواشناسی هشدار زرد رنگ صادر می‌کند به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها