رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507372

آنچه باید از 'جشنواره فوتبال اروپا' بدانیم

ساعت 24 - حالی که رقابت‌های فوتبال لیگ‌های معتبر اروپایی از جمله لیگ برتر فوتبال انگلیس به پایان رسیده است، فوتبال قاره‌ای اروپا پس از نزدیک به پنج ماه وقفه به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا در آستانه شروع مجدد است.

dir="RTL">ادامه فصل ۲۰-۲۰۱۹ لیگ قهرمانان فوتبال اروپا و لیگ اروپا با شکل و شمایلی جدید آغاز می‌شود. با ۲۶ مسابقه در دو و نیم هفته می‌توانیم روزهای آینده را "جشنواره فوتبال اروپا" بنامیم و خبر خوب برای هواداران فوتبال این است که در این بازی‌ها از یک سو کریستیانو رونالدو، قهرمان پنج دوره لیگ قهرمانان اروپا با یوونتوس حضور دارد و از سوی دیگر لیونل مسی که با بارسلونا چهار بار قهرمان این مسابقات شده است.امسال فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۳ اوت در لیسبون پرتغال برگزار می‌شود و دو روز قبل از آن قهرمان لیگ اروپا در کلن آلمان مشخص خواهد شد.

اوضاع از چه قرار است؟

آخرین شب لیگ قهرمانان اروپا ۱۱ مارس بود و ماجرایی دراماتیک داشت. اتلتیکو مادرید توانست لیورپول، مدافع عنوان قهرمانی را حذف کند و پاری‌سن‌ژرمن با پیروزی مقابل دورتموند به یک‌چهارم نهایی رسید. این‌ها در یک‌چهارم نهایی به دو تیم نه چندان نامدار ملحق شدند: آتالانتا که اولین حضورش در لیگ قهرمانان را تجربه می‌کند و همچنین لایپزیگ از آلمان.از مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا چهار بازی باقی مانده است از جمله دیدار منچستر سیتی با رئال مادرید، قهرمان ۱۳ دوره این مسابقات. مردان پپ گواردیولا در حالی جمعه شب پا به بازی برگشت در ورزشگاه اتحاد می‌گذارند که مسابقه رفت را ۱-۲ برده‌اند. نایب قهرمان لیگ برتر فوتبال انگلیس در آرزوی نخستین قهرمانی در این مسابقات است.همان شب یوونتوس، قهرمان ایتالیا در تورین تلاش خواهد کرد تا با جبران شکست یک بر صفر بازی رفت مقابل لیون، راهی مرحله بعد شود.

تکلیف تیم‌های حاضر در یک‌چهارم نهایی شنبه مشخص خواهد شد. چلسی برای انجام عملیاتی غیرممکن به زمین می‌رود تا شکست ۰-۳ مقابل بایرن مونیخ در ورزشگاه استمفورد بریج را جبران کند.چلس در هفت مسابقه قبلی خارج از خانه در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا یک پیروزی هم نداشته است. آخرین برد این تیم پیروزی یک بر صفر مقابل بنفیکا در مارس ۲۰۱۲ بوده است.دیگر مسابقه این شب لیگ قهرمانان بین بارسلونا، نایب قهرمان لالیگا و ناپولی در ورزشگاه نوکمپ برگزار می‌شود؛ دیدار رفت دو تیم در ایتالیا یک بر یک تمام شد.رقابت‌های لیگ اروپا از امشب (چهارشنبه ۵ اوت) آغاز می‌شود. این مسابقات در مرحله یک‌هشتم نهایی است. منچستر یونایتد در حالی امشب میزبان لاسک است که بازی رفت در اتریش را ۰-۵ برد. در دیگر مسابقات امشب کپنهاگ با باشاک‌شهیر، شاختار دونتسک با وولفسبورگ و اینتر میلان با ختافه بازی می‌کنند.تمامی این مسابقات به دلیل همه‌گیری جهانی ویروس کرونا پشت درهای بسته برگزار می‌شوند.

تقابل رونالدو با گواردیولا؟

تنها چند روز پس از برگزاری یک‌هشتم نهایی، مرحله بعدی مسابقات برگزار می‌شود و این در حالی است بازی‌های مراحل بعد از همین حالا قرعه‌کشی شده‌اند.به این ترتیب اگر اتفاق غیر منتظره‌ای نیفتد، منچستر سیتی با عبور از سد رئال مادرید باید به مصاف یوونتوس (در صورت پیروزی مقابل لیون) برود.سخت بتوان تصور کرد که چلسی به یک پیروزی پر گل در مونیخ برسد اما اگر مردان فرانک لمپارد چنین کاری انجام دهند آن‌گاه باید با برنده بارسلونا و ناپولی بازی کنند.در دیگر مسابقات آتالانتا با پاری‌سن‌ژرمن بازی می‌کند و لایپزیگ مقابل اتلتیکو مادرید می‌ایستد.پپ گوردیولا همراه با بارسلونا دو بار قهرمان لیگ قهرمانان شده است، دفعه آخر سال ۲۰۱۱ بود که منچستر یونایتد را در فینال شکست داد.حریف احتمالی منچستر یونایتد که در بازی رفت مقابل لاسک کار را تقریبا تمام کرد، برنده بازی کپنهاگ و باشاک‌شهیر است. نماینده ترکیه که بازی رفت را یک بر صفر برد، این بار باید در دانمارک به مصاف حریف برود.وولوز اگر بتواند المپیاکوس را از پیش رو بردارد در مرحله بعد با برنده سویا و رم بازی خواهد کرد. رنجرز اسکاتلند نیز اگر موفق به حذف بایر لورکوزن شود، باید با برنده ختافه و اینتر میلان بازی کند.

یک بازی در زمین بی‌طرف

رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان و لیگ اروپا به دلیل شیوع کرونا نسبت به دوره‌های قبل با تغییرات بسیار بزرگی روبرو شده‌اند.تمام رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا از مرحله یک‌چهارم نهایی به بعد به صورت یک بازی (برخلاف گذشته که رفت و برگشت بود) در دو ورزشگاه شهر لیسبون پرتغال بین ۱۲ تا ۲۳ ماه اوت برگزار می‌شوند."استادیو دا لوز"، ورزشگاه خانگی بنفیکا و "استادیو ژوزه آلوالاد"، ورزشگاه خانگی اسپورتینگ لیسبون میزبان بازی‌های مرحله یک‌چهارم نهایی از ۱۲ تا ۱۵ اوت هستند و همین دو ورزشگاه ۱۹ و ۱۸ اوت دیدارهای نیمه‌نهایی را برگزار می‌کنند.دیدارهای مرحله یک‌چهارم نهایی به بعد لیگ اروپا هم وضعیتی مشابه دارند با این تفاوت که در دوسلدورف، گلزنکرشن، دویسبورگ و کلن آلمان برگزار می‌شوند. دیدارهای یک‌چهارم نهایی این مسابقات ۱۱ و ۱۰ اوت و دیدارهای نیمه‌نهایی ۱۷ و ۱۶ اوت هستند و مسابقه فینال چهار شب بعد از آن انجام می‌شود

هشت تیم انگلیسی در رقابت‌های فصل آینده؟

آیا این امکان وجود دارد که در فصل ۲۱-۲۰۲۰ رقابت‌های قاره اروپا هشت تیم از انگلیس حاضر باشند؟لیورپول، منچستر سیتی، منچستر یونایتد و چلسی که با گرفتن سهمیه معمول انگلیس در لیگ قهرمانان اروپا، راهی مرحله گروهی این مسابقات می‌شوند. لستر سیتی هم که در رتبه پنجم لیگ برتر قرار گرفت، در لیگ اروپا حاضر خواهد شد .وولوز با قهرمانی در لیگ اروپا می‌تواند سهمیه حضور در رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان را بگیرد.اما تاتنهام که لیگ برتر را در رتبه ششم تمام کرد، به این دلیل توانست سهمیه لیگ اروپا را بگیرد که منچستر سیتی، قهرمان جام اتحادیه فوتبال انگلیس، در لیگ قهرمانان حاضر است. آرسنال دیگر تیم لندنی نیز با قهرمانی در جام حذفی فوتبال انگلیس سهمیه حضور در لیگ اروپا را بدست آورد.حالا اگر وولور همپتون بتواند قهرمان لیگ اروپا شود، انگلیس در رقابت‌های فصل آینده اروپا هشت نماینده خواهد داشت: پنج تیم لیورپول، منچستر سیتی، منچستر یونایتد، چلسی و وولوز در لیگ قهرمانان اروپا و سه تیم لستر، آرسنال و تاتنهام در لیگ اروپا.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها