رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507581

قیمت سهام بعضی شرکتها متناسب با ارزش ذاتی آن نیست

ساعت 24-روند صعودی بازار سرمایه بی وقفه ادامه دارد و در هفته گذشته شاهد فتح قله دو میلیون واحد شاخص بودیم. این درحالی است که شواهد نشان می دهد منابعی که وارد این بازار می شود، آنطور که باید و شاید وارد چرخه تولید نشده است؛ موضوعی که یک کارشناس بازار سرمایه ضمن تایید آن، گفت: بازار سرمایه نقشی در تولید یا تجهیز منابع مالی شرکتها به جز مواردی خاص ندارد و صرفا نوعی جذابیت برای سرمایه گذاران است.

فردین آقابزرگی در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر اینکه تا زمانی که بازار جذابی مشابه بازار سرمایه در کشور ایجاد نشود، جذابیت این بازار ادامه دارد، اظهار کرد: درحال حاضر علاقه مندی به ورود به بازار سرمایه صرفا به دلیل جلوگیری از کاهش ارزش پول صورت می گیرد و این روند بدون وجود منطق اقتصادی، روند افزایشی به خود گرفته است، زیرا هیچ بازار موازی جذابی وجود ندارد.وی درمورد تناسب یا عدم تناسب قیمت سهام و ارزش ذاتی آن نیز توضیح داد: می توان گفت این تناسب در اغلب شرکت های موجود وجود ندارد و این موضوع نقطه ضعفی برای بازار سرمایه است. از سوی دیگر بازار سرمایه نقشی در تولید یا تجهیز منابع مالی شرکتها به جز مواردی خاص ندارد و صرفا نوعی جذابیت برای سرمایه گذاران است که این جذابیت هم فلسفه وجودی بورس است که فضایی ایجاد شود تا فعالان بازار، بنگاه های اقتصادی و تولیدی بتوانند به منابع ارزان قیمت دست پیدا کنند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: تا زمانی که تناسب حجم معاملات در بازار اولیه و ثانویه کم تر از ۱۰ درصد است، شاهد تغییر و تحول چشمگیر در بازار اقتصادی از طریق تجهیر منابع توسط بازار سرمایه نخواهیم بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها