رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 508015

لبنیاتیها ۱۲ میلیارد تومان جریمه شدند، اما قیمت‌ها دوباره گران شد

ساعت 24- در حالی که صنایع لبنی بیش از ۱۲ میلیارد تومان جریمه شده اند اما قیمت لبنیات دوباره افزایش یافته و به نظر می رسد که دخالت دولت تاثیری در تنظیم بازار، رعایت قیمت های مصوب و حقوق مصرف‌کنندگان نداشته است.

در حالی که سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از جریمه چند شرکت صنایع لبنی و اعلام وصول برخی از آنها و تهدید به تعطیلی برخی دیگر خبر داده است اما قیمت لبنیات دوباره در بازار افزایش یافته است و این محصولات با وجود اینکه نرخشان در تیر ماه سال جاری به طور رسمی افزایش یافته بود این بار نیز به طور غیررسمی(غیرقانونی) افزایش یافته است.

به نظر میرسد که دخالت و جریمه دولت نیز تاثیری به نفع مردم نداشته است و صنایع لبنی بدون رعایت حقوق مصرف کنندگان قیمت محصولات خود را افزایش داده اند و قیمتهای مصوب را رعایت نمی کنند.

بنابراین گزارش سازمان سخنگوی تعزیرات حکومتی به تازگی اعلام کرده است: برند «پاژن» با سه میلیارد و ۴ میلیون تومان جریمه، برند «چوپان» با دو میلیارد و ٨ میلیون تومان جریمه و برند «می ماست» با یک میلیارد و ۶ میلیون تومان جریمه علی رغم مهلت های قانونی تعزیرات تسویه جریمه انجام نداده اند و در صورت عدم تسویه خطوط تولیدی توقیف می شود.

رایگانی ادامه: شرکت لبنیات پگاه با دو میلیارد و ٧ میلیون تومان و برند لبنیات سحر با یک و نیم میلیارد تومان جریمه، تسویه جریمه انجام داده اند.

رایگانی اظهار داشت: دو پرونده در شعبه ۴ شهر تهران در حال رسیدگی است و تاکنون ١۵ نامه از این شعبه به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارسال شده تا میزان دقیق تخلف را اعلام کنند اما تا این لحظه میزان دقیق و کارشناسی تخلف به تعزیرات اعلام نشده است.

وی ادامه داد: پرونده دیگری نیز به تازگی اعلام کارشناسی میزان تخلف شده و در فرایند رسیدگی قرار دارد.

رایگانی افزود: سه پرونده درخصوص لبنیات در اداره کل شهرستان های استان تهران در جریان رسیدگی قرار دارد که یکی از پرونده ها در مرحله بدوی هفت میلیارد تومان محکوم شده است.

سخنگوی تعزیرات اظهار داشت: پرونده ای به ارزش ١ میلیارد تومان و پرونده دیگری نیز هفته قبل تشکیل شده که در مراحل اولیه رسیدگی است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها