رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 508047

جنیدی: ناتوانیهای جامعه ناشی از ناآگاهی از قوانین است/ پیشنهاد بازبینی اساس نامه هلال احمر داده شده است

ساعت24-جنیدی گفت: باید گفت بخشی از ناتوانی موجود در جامعه به دلیل نا آگاهی از قوانین است.

لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور در آئین رونمایی از کتب حقوقی و سامانه جامع دعاوی هلال احمر گفت: امروز جمعیت هلال احمر در جای جای کشور فعالیت و در خارج از کشور نیز به فعالیت امداد و نجات مشغول است و فداکاری‌های بسیاری در حال انجام است باید گفت جای تقدیر دارد که در کنار این نوع اقدام‌ها در حال کارهای ساختاری و زیر سازی هستند.

معاون حقوقی رئیس جمهور افزود: در جایی که شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت می‌شود حضور پیدا می‌کنیم تا از نزدیک شاهد این گونه اقدام‌های موثر باشیم و باید گفت آگاهی از مقررات در حوزه تنقیح و حوزه‌های اصلی و اطلاع رسانی قوانین اهمیت خاصی دارد.

جنیدی ادامه داد: مقابله با فساد یکی از مهم‌ترین اقدام‌هایی است که باید انجام شود و باید گفت شفاف بودن تکالیف و حقوق می‌تواند قدم اساسی برای پیشگیری از فساد باشد و تنقیح در تمامی حوزه‌ها مهم و باید تاکید کرد در مجموعه‌ای مانند هلال احمر از اهمیت بیشتری برخوردار است.

او بیان کرد: اطلاع رسانی بسیار مهم است، اما قشر هدف از اطلاع رسانی ما از اهمیت خاصی برخوردارند و باید مطمئن شد که تمامی مردم به ویژه قشر ضعیف مردم به آن دسترسی دارند یا خیر که باید مورد توجه قرار بگیرد.

معاون حقوقی رئیس جمهور افزود:باید گفت بخشی از ناتوانی موجود به دلیل نا آگاهی از قوانین است.

جنیدی با اشاره به ویروس کرونا ادامه داد: در این بازه زمانی که مردم درگیر کرونا هستند لازم است قوانین و تسهیلات مردم از جانب هلال احمر در اختیار مردم قرار بگیرد و مردم به آن آگاه باشند.

او بیان کرد: اساسنامه نقض‌هایی داشت و من نیز پیشنهاد بازبینی اساسنامه هلال احمر را اعلام مردم و باید گفت حوزه کاری جمعیت هلال احمر بهداشت و سلامت مردم است و باید گفت که نواقص در این بخش برطرف شود.

معاون حقوقی رئیس جمهور افزود: تفاهم نامه‌ای بین قوای سه گانه برای تنقیح انجام شده و یکی از اقدام‌هایی که انجام شده استخراج مدل است و پیشنهاد من این است که پیش از چاپ انبوه هماهنگی‌های لازم انجام و در بازه زمانی فشرده با مدل اصلی منطبق شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها