رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 508204

مسکو: تلاش‌های آمریکا درباره قطعنامه ۲۲۳۱ سازنده نیست

ساعت 24-نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین اعلام کرد: تلاش‌های آمریکا درباره قطعنامه ۲۲۳۱ سازنده نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین امروز چهارشنبه با انتشار پیامی توئیتری به موضع‌گیری اخیر آمریکا در قبال ایران واکنش نشان داد.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در این خصوص نوشت: تلاش های آمریکا برای اصلاح قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت در خصوص تحریم تسلیحاتی ایران، توجیه‌ناپذیر و غیرسازنده هستند.

وی در این باره ادامه داد: راه واقعی برای تقویت و تحکیم ثبات در خلیج فارس آغاز گفتگوی مستقیم در راستای برقراری امنیت جمعی در منطقه است.

گفتنی است، خبرگزاری رویترز به نقل از خبرنگار خود سازمان ملل پیشتر گزارش داد که واشنگتن در پیش‌نویس قطعنامه تحریم تسلیحاتی علیه ایران اصلاحاتی انجام داده است. آمریکا در این پیش‌نویس به زبان ساده از اعضای شورای امنیت خواسته است که تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را تا زمانی که شورای امنیت تصمیم دیگری بگیرد، تمدید کنند.

از دیگر اصلاحات اعمال شده در این پیش‌نویس قطعنامه می‌توان به تقلیل آن از ۳۵ پاراگراف به ۲ یا ۴ پاراگراف؛ حذف تحریم مقام‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ عدم تمدید تحریم‌ها برای مدت نامعلوم و در عوض، تمدید این تحریم‌ها تا زمان اتخاذ تصمیم مقتضی دیگر از سوی شورای امنیت؛ و همچنین حذف بندی که خواستار بازرسی از کشتی‌های حامل کالاهای ایرانی می‌شود.

افزون بر این، آمریکا از اعضای شورای امنیت خواسته است که تا ساعت ۱۰ صبح امروز چهارشنبه (به وقت محلی) نظر خود را درباره این پیش‌نویس قطعنامه ارائه دهند.

به گزارش مهر، آمریکا در ادامه تلاش‌های خود برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران دیروز سه شنبه پیش‌نویس دیگری را در اختیار اعضای شورای امنیت سازمان ملل قرار داد.

یکی از دیپلمات‌های چینی حاضر در سازمان ملل به شرط افشا نشدن نامش در خصوص تلاش‌ها برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران گفت: تمدید تحریم تسلیحاتی ایران فاقد بنیان قانونی بوده و تلاش‌ها برای حفظ برجام را تضعیف می‌کند. پیش‌نویس ارائه شده هیچ شانسی برای تصویب ندارد.

اما در عوض «کلی کرافت» نماینده آمریکا در سازمان ملل مدعی شد: روسیه و چین می‌خواهند از پایان تحریم تسلیحاتی ایران سود برده و تسلیحات خود را به تهران بفروشند.

«ریچارد گووان» از مدیران گروه بحران بین‌المللی نیز می‌گوید: شانس پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده از سوی آمریکا برای تصویب صفر است. این راهی است برای بازگشت تحریم‌ها. هرکسی در سازمان ملل می‌داند که این پیش‌نویس فقط پیش درآمدی است برای تقابل بزرگ‌تر در خصوص برنامه هسته‌ای ایران.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها