رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 508379

پیام‌های رد و بدل شده میان ترامپ و کیم‌جونگ اون که تا کنون هیچ‌کجا منتشر نشده!

ساعت24-باب وودوارد ناشر کتاب «خشم» در مورد رابطه ترامپ با «کیم جونگ اون» که حاوی ۲۵ نامه خصوصی رد و بدل شده میان رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی است از قول کیم نقل کرده که «رابطه من و دونالد ترامپ، درست مثل یک فیلم تخیلی است.»

رابطه شخصی میان کیم جونگ اون و دونالد ترامپ، عامل اصلی برقراری روابط دیپلماتیک اخیر میان کره شمالی و ایالات متحده بوده؛ رابطه‌ای که همزمان با توهین و تهدید متقابل کیم و ترامپ، حاکی از ابراز عشق و علاقه ترامپ به رهبر جوان کره شمالی است.

انتشارات «سایمون و شوستر»، کتابی را بر پایه تحقیق‌های باب وودوارد، روزنامه نگار آمریکایی، در دست انتشار دارد که حاوی پیام‌های رد و بدل شده میان رهبران آمریکا و کره ‌شمالی است که تاکنون هیچ کجا منتشر نشده‌اند.

شاید سیاستمدار یا خبرنگاری در دنیا نباشد که نام باب وودوارد را نشنیده باشد. او یکی از جنجالی‌ترین خبرنگاران دوران است که زمانی که در واشنگتن پست کار می‌کرد، با افشای رسوایی واترگیت و نقشی که این رسوایی در استعفای ریچارد نیکسون از سمت ریاست جمهوری آمریکا در سال ۱۹۷۴ داشت، به شهرت رسید.

کتاب تازه او «خشم» نام دارد و با هدف تکمیل کتاب پیشین او با عنوان «ترس» که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد، از ۱۵ سپتامبر روانه بازار نشر خواهد شد.

کتاب «ترس» در هفته نخست انتشار با فروش ۱.۱ میلیون نسخه‌ای مواجه شد. دونالد ترامپ که در جریان تدوین آن کتاب، به مصاحبه با آقای وودوارد دعوت نشده بود، آن کتاب را یک «شوخی» و «کلاهبرداری» توصیف کرده بود.

اما او پس از آن که پیش از اتمام تدوین کتاب خشم روبروی نویسنده آن قرار گرفت، در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز، تصریح کرد: «من با یک نویسنده و گزارشگر بسیار خوب مصاحبه کردم.»

انتشارات «سایمون و شوستر» در صفحه اختصاصی این کتاب، روی فروشگاه مجازی آمازون با نقل بخشی از آن از قول رهبر کره شمالی نوشته است: «رابطه من و دونالد ترامپ درست مثل یک فیلم تخیلی است.»

دونالد ترامپ و کیم جونگ اون تاکنون سه بار ملاقات کرده‌اند که نخستین دیدار این دو رهبر در ژوئن ۲۰۱۸ و در سنگاپور رخ داد.

چند ماه پس از این دیدار، رئیس جمهوری آمریکا در مراسم تجمع هوادارانش اعلام کرد که او و کیم جونگ اون عاشق یکدیگر شده‌اند. آقای ترامپ گفت: «او نامه‌های زیبایی برای من نوشته؛ نامه‌هایی فوق‌العاده، ما عاشق هم شده ایم.»

با این حال، مذاکرات دو طرف از فوریه گذشته به بن‌بست خورد. افزون بر این، با وجود برگزاری سه نشست میان دو رهبر آمریکا و کره ‌شمالی، هنوز پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در مورد خلع سلاح هسته‌ای پیونگ یانگ حاصل نشده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها