رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 512704

امارات هدف اصلی توافق با اسرائیل را اعلام کرد

ساعت 24-وزیر خارجه امارات در راستای توجیه و تبلیغ عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، تاکید کرد، عادی‌سازی نشان می‌دهد که مردم از جنگ و نزاع خسته شده‌اند و دنبال ثبات هستند.

عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات در مصاحبه با روزنامه وال استریت ژورنال ادعا کرد: عادی‌سازی روابط نشان می‌دهد ملت‌ها از نزاع و درگیری خسته شده و به دنبال صلح و ثبات هستند. توافق با اسرائیل به مثابه فرصتی برای تعامل با مسائل مهم منطقه است. امارات و اسرائیل و تمام کشورهای منطقه از درگیری‌ها خسته شده‌اند و اکنون برقراری روابط خوب میان اسرائیل و کشورهای عربی ضروری شده است!

وی مدعی شد: روند عادی‌سازی روابط تلاش‌ها برای تشکیل کشور فلسطین و احقاق حقوق فلسطینی‌ها را از بین نمی‌برد. فلسطینی‌ها همواره از حمایت کامل امارات برخوردارند. ما از رهبری فلسطین می‌خواهیم در رویکردهای خود بازنگری کرده و برای ازسرگیری مذاکرات با اسرائیل تلاش کند.

عبدالله بن زاید ادامه داد: باید مذاکره را در پیش بگیریم؛ مذاکره‌ای که از تنش‌ها در منطقه بکاهد و تسامح دینی را محقق کند و زمینه را برای همکاری اقتصادی از خلیج(فارس) تا دریای سرخ فراهم کند.

وی گفت: ما سال میلادی آتی گروه‌های دائمی برای تبادل هیئت‌های پژوهشی و پروژه‌های کوچکی که پیام صلح را به جهان برساند با اسرائیل تشکیل خواهیم داد.

قرار است امروز(سه‌شنبه) رژیم صهیونیستی در کاخ سفید توافق صلح با امارات و بحرین امضا کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها