رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 512739

کرونا ده‌ها میلیون نفر را فقیرتر خواهد کرد

ساعت 24 - گزارش مفصل سالانه بنیاد بیل گیتس نشان می‌دهد که چگونه ویروس کرونا طرح‌های توسعه سازمان ملل متحد برای کشورهای در حال توسعه را ۲۰ سال به عقب برگردانده است.

فقر
dir="RTL">بر اساس این گزارش ویروس کرونا ده‌ها میلیون نفر را نسبت به گذشته در معرض فقر، نابرابری و بیماری بیشتر قرار می‌دهد.بیل گیتس در مصاحبه‌ای به بی‌بی‌سی گفت که احتمال می‌رود واکسن کرونا اوایل سال میلادی جدید عرضه شود اما اثر آن وقتی موثر خواهد بود که به کشورهای در حال توسعه هم برسد.

گزارش سالانه بنیاد بیل و ملیندا گیتس که دوشنبه منتشر شد نشان می‌دهد ویروس کووید- ۱۹ نابرابری اجتماعی و اقتصادی را عمیق‌تر کرده است. مثلا در زمینه آموزش و دسترسی به نظام بهداشتی این نابرابری عمیق‌تر شده است.

چرا فقرا در برابر ویروس کرونا آسیب پذیرترند؟

برای مثال به دلیل محدودیت‌های اعمال شده آموزش در بسیاری از کشورها از راه دور انجام می‌شود اما مثلا در ایران شمار بسیار زیادی از دانش‌آموزان در مناطق محروم یا موبایل و تبلت ندارند یا اصلا به اینترنت دسترسی ندارند که بتوانند به شبکه‌های آموزشی وصل شوند.بر اساس این گزارش سالانه، برنامه‌های توسعه سازمان ملل در زمینه برابری دسترسی به آموزش و بهداشت نه تنها متوقف شده که سالها به عقب بازگشته است.

همه گیری کووید-۱۹مهم‌ترین بحران اقتصادی بعد از رکود تاریخی بین دو جنگ جهانی را به بار آورده است. صندوق بین‌المللی پول در ابتدای سال جاری میلادی، متوسط رشد اقتصادی جهان را ۳ درصد برآورد کرده بود؛ اما حالا می‌گوید اقتصاد جهان نه تنها رشد نخواهد کرد که کوچک‌تر از قبل هم خواهد شد.اخیرا بانک جهانی درباره تبعات اقتصادی شیوع کرونای ۲۰۱۹ در شرق آسیا و منطقه اقیانوس آرام هشدار داد و گفت حدود ۲۴ میلیون نفر در این منطقه نخواهند توانست خود را از فقر نجات دهند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها