رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 512742

یارانه کالایی به مردم در کمیسیون برنامه مجلس نهایی شد

ساعت 24 - نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در جمع‌بندی طرح تامین کالای اساسی به این نتیجه‌ رسیده‌ایم که اعتبار خرید کالا یا یارانه غیر نقدی در کارت یارانه‌ای افرادی که مشمول طرح معیشت می‌شوند شارژ شود.

سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس در گفت‌وگو با فارس با اشاره به جلسه امروز کمیسیون متبوعش اظهار داشت: مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسبات و آقای کامیار دادستان دیوان محاسبات به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس آمدند و از عملکرد و برنامه پنج ساله دیوان گزارش دادند.وی افزود: در برنامه پنج ساله دیوان محاسبات چشم‌انداز،استراتژی‌ها و راهبردهای وظیفه‌ای و عملکردی به صورت پروژه‌محور تنظیم شده بود و اعضای کمیسیون نیز پیشنهادات و نکات خود را به این برنامه پنج‌ساله اضافه کردند.

میرتاج‌الدینی درباره جمع‌بندی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص طرح تأمین کالاهای اساسی نیز گفت:‌ما امروز در ۲ نوبت به این مسئله پرداخته‌ایم. نخست جلسه قبل از صحن علنی مجلس ساعت ۶:۳۰ صبح با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و دیوان محاسبات و سپس در جلسه بعدازظهر کمیسیون.

وی افزود: در جمع‌بندی طرح تأمین کالای اساسی به این نتیجه‌ رسیده‌ایم که اعتبار خرید کالا یا یارانه غیر نقدی در کارت یارانه‌ای افرادی که مشمول طرح معیشت می‌شوند قرار بگیرد و در ۶ ماهه دوم سال هر ۲ ماه یکبار یارانه غیر نقدی آنان شارژ شود.نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: ما ۲۰ قلم مواد غذایی را برای امنیت غذایی خانوار در طرح یارانه‌ای کالایی و غیر نقدی دیده‌ایم و ۲ گروه مشمول این طرح خواهند شد.

میرتاج‌الدینی گفت: گروه اول که یک سوم افرادی را که یارانه معیشتی دریافت می‌کنند را شامل می‌شود و مورد شناسایی وزارت رفاه هستند ۲ برابر گروه دیگر یارانه غیر نقدی دریافت خواهند کرد. گروه دوم یعنی دو سوم باقیمانده افرادی که یارانه معیشتی نیز دریافت می‌کنند را شامل می‌شود که هر ۲ ماه یکبار یارانه غیرنقدی دریافت خواهند کرد. وی افزود: طرح تأمین کالاهای اساسی با توجه به جمع‌بندی که در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس صورت گرفت به طرح یارانه غیرنقدی و کالایی تغییر یافت و این یارانه غیرنقدی فقط برای خرید کالا است و قابلیت نقدشوندگی نخواهد داشت.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا این طرح یارانه غیر نقدی سبب افزایش قیمت کالاها در بازار خواهد شد یا خیر، گفت: ما این طرح را برای جبران آسیب خانوارها از افزایش قیمت کالاهای اساسی پیشنهاد داده‌ایم بنابراین این طرح سبب افزایش بیشتر قیمت کالاها نخواهد شد و از سوی دیگر چون قابلیت نقدشوندگی ندارد سبب خرید کالاهایی به جز کالاهای اساسی نیز نخواهد بود.میرتاج‌الدینی با بیان اینکه دولت البته به دنبال این است که یک سوم از کسانی که مشمول یارانه معیشتی هستند در طرح یارانه کالایی و غیر نقدی مشمولیت یابند گفت: ما تأکید داریم که باید متوسط جامعه نیز که با تورم و گرانی قدرت خریدشان پایین آمده نیز حمایت شوند و باید اقدام مناسبی در این صورت گیرد تا ضرر آنان جبران شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها