رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 512927

استراماچونی منتفی شد، الکس نوری گزینه

فریب بزرگ

ساعت 24-پرونده حضور آندره‌آ استراماچونی سرمربی ایتالیایی و سابق استقلال در این باشگاه بسته شد؛ این خبری است که روز گذشته به‌صورت رسمی از سوی مسئولان باشگاه عنوان شد تا بار دیگر هواداران شاکی آبی‌ها به دو، سه سمت بروند و با تجمع، اعتراضشان را نسبت به عدم حضور او اعلام کنند.آندره‌آ استراماچونی، فصل گذشته به‌عنوان سرمربی جدید استقلال معرفی شد ولی نپرداختن به‌موقع دستمزدش باعث شد تا او اندکی پیش از نیم‌فصل، چمدان را ببندد و قید حضور در این باشگاه را بزند.

خبر
استراماچونی رفت تا شایعه شکایت او از باشگاه جدی‌تر به گوش برسد. استقلالی‌ها اما با آوردن فرهاد مجیدی، سعی کردند سکوها را آرام نگه دارند. استرا با وجود زمان کمی که در این باشگاه مربیگری کرد، جایگاه رفیعی نزد هواداران به دست آورد ولی زودتر از حد تصور از این تیم جدا شد.‌آبی‌ها با فرهاد مجیدی کار را پیش بردند تا اینکه بعد از کرونا و ازسرگیری مجدد رقابت‌های لیگ، بازی‌های حساسشان را با این مربی وطنی پیش ببرند؛ استقلال در آن برهه، ثبات زیادی نداشت و به نظر می‌رسید از گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان آسیا برای فصل آتی هم عاجز بماند. بااین‌حال، کسب چند برد ارزشمند، فرهاد مجیدی و تیمش را مدعی ایستادن در رده دوم جدول کرد. آنها دست‌آخر به این مهم رسیدند و با فرهاد به فینال جام حذفی هم رسیدند؛ هرچند برابر تراکتور، بازی سرنوشت‌ساز را باختند و فصل را بدون گرفتن جام به پایان رساندند.
قبل از فینال جام حذفی اما مسئولان باشگاه استقلال، خاصه احمد سعادتمند، مدیرعامل این باشگاه، باب مذاکره با استراماچونی، سرمربی محبوب استقلالی‌ها را گشود؛ به این امید که او را دوباره به تهران بکشاند. سعادتمند که دل خوشی از فرهاد مجیدی نداشت، می‌خواست هرطور شده عذر او را بخواهد ولی از آنجا که می‌دانست ممکن است اخراج فرهاد با اعتراض هواداران روبه‌رو شود، نام استراماچونی را سر زبان‌ها انداخت تا دوباره سکو و البته هواداران استقلال را راضی نگه دارد.‌ با وجود مطرح‌شدن نام استراماچونی و تأکید مسئولان باشگاه مبنی بر اینکه قرار است او بار دیگر هدایت استقلال را در دست بگیرد، پیش‌کسوتان این تیم هشدار دادند که این «بازی جدید» مدیرعامل استقلال است و او نمی‌تواند استراماچونی را برگرداند. مشابه این ادعا را فرهاد مجیدی، سرمربی مستعفی استقلال هم مطرح و عنوان کرد اگر مسئولان باشگاه نتوانند استراماچونی را برگردانند «خیانت بزرگی» را رقم زده‌اند.
مسئولان کنونی باشگاه اما خیلی جدی می‌گفتند مذاکره با استراماچونی خوب پیش می‌رود و او تا «48 ساعت آینده» به‌عنوان سرمربی معرفی می‌شود. «48 ساعت» مذکور هرگز از راه نرسید ولی شایعات زیادی به راه افتاد مبنی بر اینکه مسئولان باشگاه استقلال «همه چیز» را نمی‌گویند؛ شایعه شد که استراماچونی ابتدا دستمزد باقی‌مانده‌اش از قرارداد قبلی استقلال را می‌خواهد و بعد حاضر به گفت‌وگو برای قرارداد جدید می‌شود. در ایران اما، مسئولان باشگاه به گونه‌ای رفتار می‌کردند که گویی همه چیز خوب پیش رفته و فقط آیین‌نامه جدید سازمان لیگ در این کار گره انداخته است. آیین‌نامه جدید سازمان لیگ می‌گوید هیچ بازیکن خارجی یا هیچ مربی خارجی دیگر نمی‌تواند در لیگ ایران حضور داشته باشد؛ مگر آنهایی که فصل پیش قرارداد داشته‌اند و راضی به ادامه همکاری باشند.
مدیرعامل استقلال و اعضای هیئت‌مدیره باشگاه هم خبر می‌دادند که در تلاش برای برداشتن این قانون هستند تا استراماچونی دوباره روی نیمکت استقلال بنشیند. در این بین، یکی، دو نفر از اعضای سازمان لیگ، از جمله صادق درودگر هم خبر می‌دادند که مسئولان باشگاه استقلال دارند با احساسات هواداران بازی کنند وگرنه استراماچونی ایران‌بیا نیست! سازمان لیگ خیلی شفاف پاسخ استقلالی‌ها را داد که استراماچونی امکان بازگشت به ایران را ندارد.‌ در این گیرودار اما انتشار استوری آندره‌آ استراماچونی، ورق را برگرداند و دست مدیران باشگاه استقلال را رو کرد! او خبر داد که «هرگز پیشنهاد استقلال را رد نکرده چون اصلا به او پیشنهادی نشده است!». استراماچونی در بخشی از استوری اینستاگرامش نوشت: «امروز من خیلی عصبانی هستم؛ چون به نظر می‌رسد فدراسیون صدور مجوز را رد کرده است. من هیچ وقت پیشنهادی را رد نکردم، چون اصلا پیشنهادی وجود نداشته است. من عشق شما را احساس می‌کنم و می‌خواهم که شما بدانید همه چیز ساختگی بوده است. امروز خیلی ناراحت هستم». ‌با انتشار این استوری و این جمله که «همه چیز ساختگی بود» مشخص شد که مسئولان باشگاه استقلال در جریان پرونده با استراماچونی تمام واقعیت را نگفتند. در واقع دوباره همان شایعه اولیه که احمد سعادتمند با مطرح‌کردن نام استراماچونی در پی آرام نگه‌داشتن هواداران است، مطرح شد و اینکه استقلالی‌ها پیشنهادی جدی و قابل تأمل به استراماچونی نداده‌اند؛ «فریبی بزرگ» که به نظر می‌رسد شرایط باشگاه استقلال را بحرانی‌تر از چیزی می‌کند که بود. البته مسئولان باشگاه استقلال هم که یک‌هفته‌ای می‌شد زیاد درباره استراماچونی اظهار نظر نمی‌کردند با صدور بیانیه‌ای خبر دادند که پرونده بازگشت استراماچونی بسته شده و او دیگر گزینه هدایت آبی‌های تهران نیست.
انتشار این دو خبر، استوری استرا و البته بیانیه باشگاه، دوباره باعث شد هواداران استقلال آشفته شوند؛ عده‌ای از آنها ابتدا روز گذشته به خیابان سئول رفتند تا با برگزاری تجمع مقابل در فدراسیون فوتبال علیه مسئولان شعار دهند. آنها از مسئولان سازمان لیگ که قانون منع بازگشت خارجی‌ها به لیگ را امضا کرده بوند، توضیح می‌خواستند و با سردادن شعارهایی رفتار آنها را زیر سؤال بردند. این تجمع دست‌آخر با دخالت نیروی انتظامی جمع شد ولی همان عده از هواداران این بار به سعادت‌آباد رفتند تا مقابل ساختمان باشگاه استقلال، به سیاست‌های عجیب‌وغریب و البته وعده‌های پوچ مدیران این باشگاه اعتراض رسمی کنند.
الکس، گزینه واقعی یا ردگم‌کنی؟
هم‌زمان با انتشار خبر رسمی بسته‌شدن پرونده بازگشت استراماچونی، مسئولان باشگاه استقلال، شایعه دیگری را که 48 ساعت اخیر سر زبان‌ها افتاده بود، تأیید کردند؛ آنها خبر دادند که در حال مذاکره با الکس نوری، سرمربی ایرانی – آلمانی شاغل در فوتبال آلمان هستند تا او را به تهران بیاورند و روی نیمکت استقلال بنشانند. عصر روز گذشته بهمن نیکخو، مشاور مدیرعامل استقلال در گفت‌وگو با ایسنا، این خبر را تأیید کرد و گفت: «به نظر من استراماچونی نسبت به این مسئله کم‌لطفی کردند. واقعیت این نیست. چرا ایشان این مسئله را به این صورت مطرح کردند، برای من مشخص نیست. در دو روز آینده باشگاه قطعا آن چیزی را که واقعیت است، به‌طور مستند ارائه می‌دهد. این موضوعات باید به‌طور شفاف روشن شود که هواداران بدانند واقعیت چیست. مدیران باشگاه به خاطر این مسئله حتی به ایتالیا رفتند و صحبت‌های لازم را انجام دادند». ‌او با تأیید اینکه الکس نوری یکی از جایگزین‌های استراماچونی در صورت عدم توافق با این مربی ایتالیایی است، گفت: «قطعا الکس نوری یکی از گزینه‌های ما در صورت عدم توافق با استراماچونی است. باشگاه نمی‌تواند همین‌طور بدون فکر و برنامه جلو برود. این شرایطی است که ما الان در آن قرار داریم و باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد». ‌الکس نوری سرمربی ایرانی – آلمانی که پیش‌تر سابقه همکاری با یورگن کلینزمان را در کارنامه دارد و روی نیمکت سرمربیگری هرتابرلین هم نشسته در چند روز گذشته مذاکراتش با باشگاه‌های ایرانی را تأیید کرده است؛ او گفته به غیر از پرسپولیس، از سایر باشگاه‌های بزرگ ایران پیشنهاد داشته است. طبیعتا مهم‌ترین پیشنهادی که به دست او رسیده، قبول سرمربیگری تراکتور و البته استقلال تهران است. تراکتوری‌ها که یکی، دو روز گذشته شایعات مربوط به حضور نوری را رد کرده‌اند تا حالا فقط استقلال مانده باشد.‌ الکس نوری به‌عنوان یک ایرانی، مشمول قانون عدم حضور خارجی‌ها در لیگ نمی‌شود ولی داستان او برای حضور در استقلال هم پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد. مسئولان سازمان لیگ انعقاد قرارداد با رقم دلاری جدید را نمی‌پذیرند و می‌گویند اگر کسی مثل الکس نوری هم بخواهد به استقلال بیاید، باید این باشگاه با ریال با او قرارداد ببندد؛ موردی که مشخصا، هنوز او نیامده، می‌تواند داستان جدیدتری را شروع کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها