رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 512939

لوکاشنکو درجه دیپلماتیک سفیران بلاروس را لغو کرد

ساعت 24- رئیس جمهوری بلاروس درجه دیپلماتیک چندین تن از سفرای کنونی و پیشین این کشور را به دلیل برخوردهای آنها نسبت به تظاهرات اعتراضی در بلاروس لغو کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر مطبوعات ریاست جمهوری بلاروس اعلام کرد که الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری این کشور پاول لاتوشنکو سفیر سابق در فرانسه و ایگور لشچنیا سفیر سابق در اسلواکی را به دلیل فعالیتی که خدمات دیپلماتیک را به خطر انداخته از درجه دیپلماتیک خود محروم کرده است.

این دو نفر پیشتر سرکوب اعتراضات در بلاروس توسط نیروهای امنیتی را محکوم کرده بودند.

پاول لاتوشنکو که اخیراً تئاتر ملی ایانکا کوپالا در مینسک را اداره می‌کرد، پس از مدت‌ها فعالیت به عنوان یکی از مقامات دولتی و سفیر در فرانسه و لهستان، به مخالفان پیوست تا به یکی از رهبران آن تبدیل شود و برای انتقال قدرت به شورای هماهنگی پیوست.

ایگور لشچنیا، در ۱۶ اوت، در حالی که سفیر بلاروس در اسلواکی بود، یک پیام ویدیویی ارسال کرد که در آن گفت از "شکنجه و ضرب و شتم" هموطنانش شوکه شده است و با کسانی که برای شنیده شدن به خیابان آمده‌اند، ابراز همبستگی کرد.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری بلاروس اعلام کرد که الکساندر لوکاشنکو، واسیلی مارکوویچ، سفیر این کشور در لتونی را نیز به دلیل انجام نادرست وظایفش برکنار کرده و درجه دیپلماتیک او را لغو کرده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها