رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 513022

کاخ سفید ادعا کرد

پنج کشور دیگردرصف توافق سازش با اسرائیل

ساعت 24 -رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید روز پنج شنبه مدعی شد که پنج کشور دیگر به طور جدی در حال بررسی انعقاد توافق سازش با رژیم صهیونیستی هستند.

dir="RTL">به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی امضای توافق ننگین سازش میان امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی در هفته جاری، «مارک میدوز» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید روز پنج شنبه در تازه ترین اظهارات خود مدعی شد که پنج کشور دیگر بطور جدی انعقاد توافق عادی سازی روابط با اسرائیل را مدنظر دارند.مارک میدوز که در سفری به ایالت ویسکانسین رئیس جمهوری آمریکا را همراهی می کرد، در گفتگو با خبرنگاران هیچ اشاره ای به نام این پنج کشور نکرد، اما گفت که سه تا از این کشورها در منطقه خاورمیانه واقع هستند.

بنابر گمانه زنی رویترز، یکی از این پنج کشور احتمالی برای این توافق، عمان است که سفیر آن در مراسم امضای توافق سازش در کاخ سفید حضور داشت. «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا نیز سه شنبه گذشته مدعی شد که عربستان سعودی نیز در نهایت به این توافق می پیوندد.شایان ذکر است که مقاماتی از بحرین، امارات متحده عربی، رژیم صهیونیستی و آمریکا سه شنبه گذشته طی مراسمی در کاخ سفید توافقنامه سازش موسوم به «توافقنامه صلح آبراهام» را امضا کردند. هدف از امضای این توافقنامه، عادی سازی روابط دوجانبه میان ابوظبی- تل آویو بود.در این مراسم، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به همراه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و وزرای خارجه امارات متحده عربی و بحرین- «عبدالله بن زاید آل نهیان» و «عبداللطیف بن راشد الزیانی» - شرکت داشتند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها