رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 513597

افزایش سهم دوچرخه‌سواری در حمل‌ونقل پایتخت به یک درصد تا پایان سال

ساعت24-شهردار تهران از تلاش مجموعه شهرداری برای افزایش سهم دوچرخه سواری در حمل و نقل به یک درصد تا پایان سال جاری خبر داد.

پیروز حناچی در جلسه با سفرای کشورهای فرانسه، آلمان، دانمارک، اتریش، هلند، بوسنی، سوئیس، نروژ و نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران که به مناسبت روز جهانی بدون خودرو برگزار شد، ضمن تشکر از همراهی این سفرا در این روز گفت: در فرهنگ و ادبیات ما یک بیت شعر گاهی کار ساعت ها صحبت را انجام می دهد. بر همین اساس به این بیت شعر اشاره می کنم که "آب کم جو تشنگی آور بدست تا بجوشد آب از بالا و پست."

وی با اشاره به روز جهانی صلح و سالگرد دفاع مقدس در کشور نیز گفت: روز گذشته سالگرد دفاع مقدس بود که جنگ هشت ساله را به ما تحمیل کرد و خسارات زیادی به بار آورد. روزی که خاطرات دلاوری جوانان این سرزمین را به یاد می آورد. کشورهایی که دوران جنگ و تلخی آن را درک کرده باشند ارزش صلح را بیشتر درک می کنند.

حناچی ادامه داد: هنوز هم برای حل مشکلات جاری از تجربیات هشت سال دفاع مقدس استفاده می کنیم.

به گفته شهردار تهران، روز جهانی بدون خودرو و سه شنبه های بدون خودرو امروز با هم متقارن شد. لذا سعی کردیم در عهدی که با مردم برای سه شنبه های بدون خودرو بسته بودیم پایبند باشیم.

وی تاکید کرد: یکی از عارضه های کلانشهرها کم تحرکی و بیماری های ناشی از آن است. لذا دوچرخه سواری علاوه بر اینکه یکی از مدهای حمل و نقلی است به دید سلامت نیز به آن می نگریم. در حال حاضر حدود ۱۷۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در تهران وجود دارد که ۴۰ کیلومتر آن جدیدا احداث شده، کاری که در همه مناطق شهرداری تهران در حال توسعه است و مقرر شده سهم دوچرخه که از ابتدای این دوره نیم درصد بوده در دوره ای پنج ساله به چهار درصد افزایش پیدا کند. امیدواریم تا آخر امسال این رقم به یک درصد برسد.

شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه امروز از گوشه هایی از پروژه های در دست احداث تهران در مسیر رکاب زنی با سفرای کشورهای خارجی عبور کردیم ، افزود: برنامه ما در تهران کاهش آلایندگی، کنترل ذرات معلق و گازهای آلاینده و کاهش جدی آنها و معاینه فنی خودروها است. همچنین توسعه شبکه حمل و نقل ریلی را در دستور کار قرار دارد. در حال حاضر ۲۴۰ کیلومتر مسیر ریلی در هفت خط در تهران وجود دارد و همین مقدار نیز برنامه برای توسعه آن در دستور کار است. توسعه شبکه اتوبوسرانی نیز در شرایط تحریم کار بسیار سختی است اما در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: امسال آخرین سال قرن هجری شمسی است، برنامه های متفاوتی در سطح شهر تهران برای امسال با عنوان تهران ۱۴۰۰ آغاز خواهیم کرد.

وی ادامه داد: همه کشورها در حال حاضر درگیر اپیدمی کرونا هستند و کشور ما نیز با این مشکل مواجه است و ما علاوه بر آن با معضل تحریم ها نیز روبرو است. در شرایط سخت کشورها به کمک یکدیگر می روند و ما نیز این انتظار را از سایر کشورها داریم.

شهردار تهران از کشورهای اروپایی که در حمایت از برجام با پایبندی مسیر درست را انتخاب کردند تشکر کرد و افزود: ما در تهران شرایط خاصی داریم، ارتفاعات البرز که منبع آب تهران هستند، زمانی تهران با ۶۰۰ قنات فعال آب را به قسمت های جنوبی آن می رساند. در تهران یک اثر ثبت جهانی به نام کاخ گلستان وجود دارد و طبیعت استثنایی که اختلاف شمال و جنوب تهران را نمایان می کند.

حناچی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که همه کشورها به سلامت از اپیدمی کرونا عبور کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها