رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 513622

یک گروهان از نیروی فضایی آمریکا در قطر مستقر شد

ساعت24-یک گروهان متشکل از 20 خلبان از نیروی فضایی آمریکا در پایگاه العدید قطر مستقر شد. این نخستین ماموریت برون‌مرزی نیروی فضایی ایالات متحده محسوب می‌شود.

منابع رسانه‌ای آمریکایی اعلام کردند که شماری از نیروهای فضایی ایالات متحده (USSF) در نخستین مأموریت برون‌مرزی، در یک پایگاه نظامی در قطر مستقر شدند.

به نوشته خبرگزاری «اسوشیتد پرس» ایالات متحده ماه جاری میلادی یک گروهان متشکل از ۲۰ خلبان از نیروی فضایی خود را در پایگاه نظامی «العدید» در قطر مستقر کرده است و این نخستین بار است که نیروی فضایی آمریکا به خارج از این کشور اعزام می‌شود.

بنا بر این گزارش، ۲۰ سرباز از نیروی هوایی آمریکا طی مراسم تحلیفی که در ماه جاری در پایگاه العدید برگزار شد، به نیروی فضایی این کشور پیوستند و در این مراسم شرکت کردند و قرار است بزودی شمار دیگری به این نیروها افزوده شود.

پایگاه خبری «الجزیره» قطر با بازنشر این خبر نوشت: مأموریت این نیروها راه‌اندازی ماهواره ‌ها و رصد مانورهای «دشمن» و تلاش برای جلوگیری از تنش و درگیری در فضا است.

سرهنگ «تد بنسون» فرمانده نیروهای فضایی آمریکا در پایگاه العدید در گفت‌وگو با اسوشیتدپرس بدون اشاره به نام هیچ‌کشوری مدعی شد که برخی کشورها به دنبال کشاندن دامنه نزاع به عرصه فضا هستند لذا ایالات متحده باید برای این رقابت و دفاع از منابع ملی خود تلاش کند.

چند روز پیش «مشعل بن حمد آل ثانی» سفیر قطر در آمریکا گفت که کشورش همواره آماده کمک به کاهش تنش و مذاکره میان طرف‌های درگیر در خلیج فارس است و همچنان به «طرح صلح عربی» پایبند است.

وی درباره پایگاه نیروهای آمریکایی در قطر مدعی شد: «ما معتقدیم که حضور ارتش آمریکا در قطر اهمیت به‌سزایی در بازدارندگی علیه قوای عامل بی‌ثباتی در منطقه، حفظ ثبات منطقه و تداوم تردد کالاهای دارای اهمیت برای اقتصاد جهانی دارد» (جزئیات بیشتر).

نیروی فضایی ایالات متحده (United States Space Force‎) با نام اختصاری USSF، شاخه ششم نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا است که در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۱۹ با امضای «دونالد ترامپ» رسماً به عنوان زیرمجموعه نیروی هوایی ایالات متحده آغاز به کار کرد. نیروی فضایی ایالات متحده شاخه جنگ فضایی نیروهای مسلح ایالات متحده به شمار می‌رود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها