رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 514177

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران: ماشین تولید قوانین جدید را متوقف کنید

ساعت24-نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران می گوید: هر چند نهادهای قانون ساز در حوزه های دیگری فعالیت می کنند اما وزارت صمت نیز در سال های گذشته به نوبه خود مقررات زایدی را خلق کرده که خواسته بخش خصوصی توقف آنهاست.

حسین سلاح ورزی در نشست بخش خصوصی با وزیر پیشنهادی صمت بیان کرد: متاسفانه وزارت صمت در ماه های گذشته بدون وزیر اداره شده و امیدواریم این غفلت با انتخاب وزیر جدید و فعالیت دوباره جبران شود.

به گفته وی بخش خصوصی در ماه های گذشته با مشکلات جدی مواجه بوده که شاید اگر یک وزیر قدرتمند در وزارت صمت حضور داشت این مشکلات به وجود نمی آمد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران از وزیر پیشنهادی صمت خواست با خاموش کردن ماشین تولید مقررات جدید و حذف بروکراسی شرایط را برای فعالان بخش خصوصی فراهم کند.

در ادامه این نشست محمد لاهوتی - رئیس کنفدراسیون صادرات ایران نیز به انتقاد از شرایط به وجود آمده در فرآیند تخفیف کارت های بازرگانی اشاره کرد و گفت: با ورود دولت به این موضوع متاسفانه ما شاهد آن بودیم که عملا برآیند تخفیف کارت های بازرگانی جدید یا متوقف شده یا به شدت محدود شده است.

به گفته وی در شرایط دشوار تحریم ها مشکلات اینچنینی می تواند اندک فعالان اقتصادی را که با وجود دشواری همچنان برای تجارت تلاش می کنند مجبور به توقف فعالیت هایشان کند.

در بخش دیگری از این نشست بهرام شکوری- عضو اتاق بازرگانی ایران به نمایندگی از طرف فعالان عرصه معدن اظهار کرد: متاسفانه در سال های گذشته بخش زیادی از ظرفیت معدنی کشور نیمه فعال یا تعطیل شده است. این در حالیست که بخش مهمی از فعالان این حوزه را سرمایه گذاران خرد و متوسط تشکیل می دهد.

به گفته وی باید یکی از اصلی ترین اولویت های وزارت صمت فعال کردن دوباره معادن کشور و استفاده از ظرفیت آنها باشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها