رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 514801

تحریم‌های جدید آمریکا علیه سوریه

ساعت 24-وزارت خزانه داری آمریکا امروز، چهارشنبه تحریم‌هایی جدید علیه هفت شخصیت و ۱۳ نهاد سوری اعمال کرد.

به گزارش سایت خبرگزاری اسپوتنیک، براساس بیانیه وزارتخانه مذکور، تحریم‌های جدید شامل هفت شخصیت و ۱۳ نهاد از جمله وزارت گردشگری سوریه می‌شود.

در بیانیه این وزارتخانه که در سایتش منتشر شده، آمده، وزارت خزانه داری علیه عناصر مهم نظام بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه این تحریم‌ها را وضع می‌کند.

آمریکا دستیابی به راه حل سیاسی را بهانه‌ای برای اعمال این تحریم‌ها قرار داده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: این عناصر با تیپ چهارم ارتش سوریه، مدیریت سازمان اطلاعات کل سوریه و بانک مرکزی سوریه در ارتباط هستند.

براساس این بیانیه، دفتر نظارت حساب‌های بانکی خارجی وابسته به وزارت خزانه داری سه فرد و ۱۳ نهاد را به لیست افراد ممنوع الورود اضافه کرده است.

وزارت خزانه داری تاکید کرد، این تحریم‌ها شامل تاجر برجسته سوری مرتبط با نظام می‌شود که به عنوان واسطه برای تیپ چهارم ارتش سوریه فعالیت می‌کند و شبکه تجاری او درآمدها برای دولت سوریه و حامیانش را مدیریت می‌کند. این تحریم‌ها همچنین شامل رئیس اداره سازمان اطلاعات کل سوریه و رئیس بانک مرکزی این کشور می‌شوند.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا در این باره گفت: آنها در کنار نظام اسد هستند و به "نقض‌های حقوق بشر، فساد و تجاوزات" ادامه می‌دهند.

مایک‌ پامپئو، وزیر خارجه آمریکا هم در توییتر نوشت: تحریم‌های جدید شامل فرماندهان نظامی و رهبران دولتی و تجار وابسته به دولت سوریه می‌شوند، شرکت‌هایی که از درگیری سود می‌برند نیز شامل این تحریم‌ها می‌شوند.

او ادعا کرد: اقدامات آنها به ملت سوریه آسیب زده و به رنج‌های آن‌ها می‌افزاید. قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت تنها راه قابل اجراست.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها