رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 514902

سرمایه‌گذار خارجی برای فقرای ایرانی مسکن میسازد

ساعت 24-در راستای هدف دولت برای ساخت مسکن برای دهک‌های پایین جامعه، ۱۰۰ هزار واحدمسکونی جدید با مشارکت یک شرکت خارجی در ایران ساخته خواهد شد که این تفاهم‌نامه بدون عبور از مجرای بانکی که با تحریم دست به گریبان است، انجام شده است.

همزمان با تلاش دولت برای ساخت واحدهای مسکونی برای محرومان که پیش تر در روستاها و شهرهای کوچک با تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه انجام می‌شد، یک شرکت خارجی برای ساختمان سازی در ایران برای دهک‌های پایین جامعه تفاهمنامه ای را منعقد کرد.

پیش تر علی ربیعی- سخنگوی دولت و محمدباقر نوبخت- رئیس سازمان برنامه بودجه کل کشور- از طرح احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای گروه‌های محروم جامعه خبر داد که بدون دریافت هیچ‌گونه پیش‌پرداختی و با تسهیلات به شکل قرض‌الحسنه به افراد واجد شرایط واگذار می‌شود.

در همین راستا گروه ساختمانی کوزو ترکیه با رتبه حدود ١١٠ جهانی که سابقه احداث ۱۷ هزار واحد در پردیس و ۲۰ هزار واحد در پرند را درکارنامه خود دارد، فعالیت جدید خود را برای احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در ایران با مشارکت «بازار تهاتر ایرانیان» آغاز کرده است.

پیش از این و به منظور تامین و تجهیز مصالح مورد نیاز برای ساخت‌و ساز پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن، تفاهمنامه‌ای با شرکت بازار تهاتر ایرانیان که مجری و ایده پرداز بازار تهاتری و برات کارت تضمینی است با حضور وزیر راه و شهرسازی منعقد شد تا برای مدیریت هزینه‌های تمام شده ساخت مسکن، راه حل «تهاتر» به کار گرفته شود اما از همان زمان تلاش وزارت راه جذب سرمایه‌گذاران خارجی برای سرعت بخشیدن به امر تولید مسکن در کشور بود تا با مشارکت سرمایه گذاران خارجی روند تولید مسکن در کشور شتاب بگیرد.

«علا الدین ختایی» مدیرعامل بازار تهاتر ایرانیان روز پنجشنبه با اعلام خبر فوق در خصوص جزییات ساخت این ۱۰۰ هزار واحد، گفت: این قرارداد در راستای تحقق جهش تولید و با هدف افزایش تولید و عرضه مسکن که در کاهش قیمت‌های مسکن نیز تاثیرگذار است، منعقد شد.

وی گفت: تامین مالی پروژه به صورت مشترک از سوی طرف ترک و طرف ایرانی در قالب یک مشارکت نامه انجام خواهد شد و این ساخت و سازها با تولیدات داخل کشور انجام خواهد شد.

به گفته ختایی ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی، زمینه اشتغال حداقل یک میلیون نفر را در کشور فراهم می‌کند و از طرفی با افزایش ساخت‌و ساز یک اتفاق مهم دیگر یعنی رونق و فعالیت بیشتر کارخانجات صنعت ساختمان رخ می‌دهد که این چرخه در نهایت به بهبود شاخص‌های اقتصادی کشور منجر می‌شود.

نائب رییس انجمن تولیدکنندگان و فناوران صنعتی ساختمان، با بیان اینکه گروه‌های هدف برای تولید مسکن دهک‌های پایین جامعه هستند، گفت: ساخت مسکن ارزان را در اولویت برنامه ریزی‌های خود قرار داده‌ایم و ظرف سه سال می‌توانیم به هدف بزرگ و مهم ساخت ٣٠٠ هزار واحد مسکونی برسیم. برنامه ریزی کرده‌ایم که ٣٠٠ هزار واحد با همکاری شرکت‌های توانمند ساخته شود تا بتوانیم به تعدیل قیمت‌ها در بازار مسکن کمک کنیم.

مدیرعامل سازمان بازار تهاتر ایرانیان خبر داد که ٢شرکت بزرگ انبوه سازی دیگر ترکیه نیز بمنظور سرمایه‌گذاری، جذب این برنامه شده‌اند.

ختایی با تاکید بر اینکه در شرایط سخت تحریم کنونی، توانسته ایم سرمایه‌گذاری بین‌المللی را به سمت پروژه‌های ملی جذب کنیم، توضیح داد: تامین زیرساخت‌های شهری یکی از دغدغه‌های بزرگ ما و طرف ترک است. بر اساس مکان یابی‌های انجام شده زیرساخت‌های شهری باید فراهم شود و دستگاه‌های ذیربط هم باید سرعت بیشتری در این خصوص داشته باشند چرا که اگر زیرساخت‌ها به موقع فراهم نشود، مردم نمی‌توانند در واحدهای ساخته شده ساکن شوند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها