رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 516956

درخواست نماینده مجلس برای دورکاری کارکنان دولت: حداکثری اجرا کنید

ساعت 24-یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: کمیسیون بهداشت تلاش می‌کند کمک حال دولت باشد و دولت از لحاظ قانونی برای انجام دورکاری مانعی نداشته باشد.

محمدعلی محسنی بندپی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: باید دولت شرایط دورکاری را برای کارکنان به صورت حداکثری اعمال کند، چراکه ویروس کرونا تبعات جانبی برای کشور و تمامی مردم داشت. فارغ از آن، این اقدام را می‌توان به عنوان یک فرصت نگاه کرد از این لحاظ که از بیست سال گذشته دنیا از سیستم دورکاری استفاده می‌کند که نتیجه آن کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری است. با توجه به شیوع کرونا دولت می‌تواند این موضوع را به فرصتی برای اعمال دورکاری و بهره‌گیری از نتایج آن تبدیل کند.

وی افزود: کرونا می‌تواند فرصتی برای استفاده از تجربه دورکاری باشد. باید از دورکاری به عنوان ابزاری جهت افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها استفاده کرد. آن هم در شرایط فعلی که با موج سوم و تکان‌دهنده کرونا روبه‌رو هستیم که نباید تحت هیچ شرایطی دورکاری لغو شود. باید در ادارات و کارفرمایان به کارمندان خود ماموریت دهند و از آنها بخواهند که آن کار را انجام دهند. کارمند دولت می‌تواند این کار را در منزل انجام دهد. مهم انجام شدن آن ماموریت است نه اینکه فرد فقط باید در محل کار حضور داشته باشد. حتی باید این روال را بعد از کرونا هم طی کرد تا شاهد کاهش هزینه و افزایش بهره‌وری باشیم. این همان تجربه‌ای است که از ۲۰ سال گذشته در بسیاری از کشورهای دنیا استفاده شده است.

نماینده این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: هفته آینده در جلسه این کمیسیون موضوع ضرورت اجرای دورکاری کارکنان را پیگیر خواهیم شد. قطعا کمیسیون بهداشت تلاش می‌کند تا کمک حال دولت باشد و دولت از لحاظ قانونی جهت انجام دورکاری مانعی نداشته باشد.

محسنی بندپی همچنین با اشاره به وضعیت کادر درمان توضیح داد: آمار فوتی ناشی از کرونا آن هم در پیک سوم نشان‌دهنده اوج عدم موفقیت در کنترل کرونا و همکاری نکردن مردم است. در این وضعیت باید دولت از رفتارهای سلبی استفاده کرده و مردم را وادار به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کند. کادر بهداشت و درمان خسته شده و درآمدهای بیمارستانی نیز به شدت افت پیدا کرده، ادامه این وضعیت به معنی وقوع اتفاقات ناگوار است. باید مدام این موارد از طریق رسانه‌ها به مردم گوشزد شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها