رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 516960

یک داعشی تحت تعقیب پلیس بین‌الملل در ترکیه بازداشت شد

ساعت24-نیروهای امنیتی ترکیه توانستند یک زن داعشی تحت تعقیب پلیس بین‌الملل را که از فرانسه به این کشور گریخته بود شناسایی و بازداشت کنند.

نیروهای امنیتی ترکیه روز جمعه در عملیاتی توانستند یک تروریست داعشی فراری را در شهر «آدانا» مورد بازداشت قرار دهند.

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح»، دولت فرانسه برای «سمیه رئیسی»، این زن داعشی تحت تعقیب، در اینترپل (پلیس بین‌الملل) وضعیت هشدار قرمز تعیین کرده بود. در هشدار اینترپل آمده، این زن داعشی «قادر به انجام اقدامات خطرناک» است.

این زن سی ساله تونسی‌الأصل با هویت جعلی سوریه‌ای در شهر آدانا ساکن شده و در خانه‌ای مخفی شده بود. وی پس از بازجویی‌های انجام شده مدعی است به‌خاطر آزار و اذیت‌های همسرش از فرانسه گریخته است.

با این حال به گفته مقامات ترکیه رئیسی که به مدت چهار سال تحت تعقیب نیروهای امنیتی فرانسه قرار داشته، حدود پنج ماه قبل از طریق سوریه به ترکیه گریخته است.

«ریچارد رئیسی» همسر این زن داعشی سال ۲۰۱۶ در منطقه «غازیان تپه» ترکیه دستگیر و از ترکیه اخراج شد. همچنین گفته می‌شود برادر ریچارد نیز عضو گروه داعش است.

حدود ۱۰ روز پیش نیز در عملیات‌های ضد تروریستی پلیس ترکیه، ۲۵ مظنون به همکاری و عضویت در گروه داعش بازداشت شدند. منابع امنیتی ترکیه‌ای به خبرگزاری «آناتولی» گفتند ۲۴ نفر از بازداشت‌شدگان تبعه عراقی و یک نفر تبعه فنلاند است که ارتباطاتی با گروه تروریستی داعش داشتند.

چندی پیش «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه گفته بود در یک سال اخیر، بیش از هفتصد تروریست خارجی را به کشورهایشان بازگردانده‌ و در سال آینده نیز به این کار ادامه می‌دهند.

ترکیه در سال ۲۰۱۳ داعش را یک گروه تروریستی اعلام کرد. پس از آن این کشور چندین بار هدف حملات تروریست‌ها، از جمله دست‌کم ۱۰ بمب‌گذاری انتحاری، ۷ بمب‌گذاری و ۴ حمله مسلحانه که در مجموع به قربانی شدن ۳۱۵ نفر و زخمی شدن صدها نفر منجر شد، قرار گرفته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها