رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 517022

ترکیب سرمایه گذاری ثروتمندان در بازارها مختلف

ساعت 24 - در نیم سال نخست امسال شاید بیشترین دگرگونی در ذهن و رفتار شهروندان ایرانی نسبت به نگهداشتن دارایی های خود چه کوچک و متوسط وچه بربزرگ و کلان رخ داده است. افزایش شتابان نرخ تبدیل هر دلار آمریکا به ریال ایران و دو برابر شدن آندر نیم سال و نیز دو برابر شدن قیمت هر سکه در همین مدت راه شادی و اندوه وحسرت را به دلهای میلیونها ایرانی باز کرد و گروه ناچیزی شاد و سرمست شدند و بیشتر شهروندان اندوهگین وخشمگین شدند.

بزوس
آن گروه از شهروندان ایرانی که سودهای شگفت انگیز دربازار سهام ، سکه و دلار را زودتربوکشیدند و حرفه ای بودند و یا به اطلاعات بیشتری دسترسی داشتند از زمستان پارسال داررایی های خود را ازبانک بیرون کشیده و به بازار سهام بردند وگروهی نیز که دنبال ریسک کمتر بودند به بازار مسکن رفتند و شماری هم بازار دلار را انتخاب کردند. حالا در میان ایرانیان این موضوع به یک پرسش بنیادین تبدیل شده است که پس انداز های خود را برای درامان ماندن از شر تورم در کدام بازار سرمایه گذاری کنند.

الگوی ثروتمندان جهان

دردنیای امروز که به برکت اینترنت و شبکه های اجتماعی اسرار همه قدرتمندان و سرمایه دارن جهانی با میل آنها یا به رغم اکراهی که دارند با شتاب فاش می شود تحلیلگران با استناد به اطلاعات منتشر شده الگوی ثروتمندان در چگونگی استفاده از دارایی های آنها را به دست اورده اند که درادامه به طور خلاصه یاد آوری می شود . شاید به کار علاقمندان در ایران بیاید.

در دوره رونق

ثروتمندان دردوره ای که اقتصاد رشد دارد و در وضعیت رونق است به ترتیب 50 درصد از دارایی خود را به دارایی ها ومسکن تبدیل می کنند ،40 درصد را نیز در بازار سهام یا همان بورس سرمایه گذاری می کنند ونیز 5 درصد را به شکل پول وشبه پولنگه می دارند و5 درصد هم به سایر فعالیت های سرمایه گذاری اختصاص می دهند.

دردوره رکود

اقتصاد کشورها بسته به سیاستهای اقتصادی ونیز به دلایل گوناگون از جمله ورود یک رخداد پیش بینی نشده مثل گسترش ویروس کرونا در8ماه تازه سپری شده دردنیا یا بحران مالی آمریکا در سال 2008 که به همه دنیا سرایت کرد یا به دلایل داخلی با رکود مواجه شده ونشانه اصلی آن نیز رشد اقتصادی منفی است . براساس نتایج به دست آمده از رفتار سرمایه گذاری ثروتمندان جهان در دوره رکود آنها به ترتیب 60 درصد از دارایی خود رابه مسکن اختصاص می دهند ، 20 درصد نیز در بورس سرمایه گذاری می کنند ، 10 درصد بهدر سایر فعالیت های سرمایه گذاری تخصیص داده و 10 درصد را نیز به شکل پول وشبه پول در می آورندنگه می دارند.

مثل ثروتمندان ؟

اگر شما در گروه پردر آمدهای جامعه هستید و توانایی پس انداز و سرمایه گذاری داشته اید و یا دارید می توانید با محاسبه اینکه ثروت خود را در کدام بازارها سرمایه گذاری کرده اید بدانید مطابق الگوی ثروتمندان رفتار کرده اید یانه.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها