رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 517063

دومین خودکشی نوجوانان در بوشهر در کمتر از یک هفته

ساعت 24-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: خودکشی دو کودک و نوجوان در شهرهای جنوبی استان بوشهر نگران‌کننده است.

به گزارش مهر، مجید خورشیدی در نشست بررسی علت بروز آسیب‌های اجتماعی در بین قشر کودک و نوجوان با بیان اینکه در همه وقایع و حوادث مسئولان باید پاسخگو باشند، اظهار داشت: خودکشی دو کودک و نوجوان در شهرهای جنوبی استان بوشهر در کمتر از یک هفته موضوع بزرگی است و نگرانی‌هایی را در جامعه ایجاد کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اظهار تأسف از خودکشی نوجوان ۱۵ ساله ساکن کنگان افزود: وقتی یک پدیده اجتماعی رخ می‌دهد متأسفانه احتمال الگوسازی و تسری به دیگران را نیز به دنبال خود دارد.

وی بر نقش رسانه‌های گروهی و متخصصان امور تربیتی و مشاوره در ارتقای مهارت‌های زندگی و تاب آوری در مقابله با بحران‌های وارده بر خانواده‌ها تاکید کرد.

وی، با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر از طریق دستگاه‌های حمایتی و انجمن‌های حمایت از خانواده‌های زندانیان، تصریح کرد: سازمان‌های مددکاری باید با همکاری خیرین، پروژه حمایت از خانواده زندانیان و بررسی آسیب‌های اجتماعی این خانواده‌ها را با جدیت بیشتری دنبال کنند تا شاهد بروز آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها در این خانواده‌ها نباشیم.

خورشیدی با تاکید بر ضرورت بررسی اداره کل آموزش و پرورش از علت ترک تحصیل این نوجوان و دیگر کودکان و نوجوانان ترک تحصیل کرده و ایجاد بانک اطلاعاتی از آنان، گفت: باید توجه ویژه‌ای به کودکان کار شود تا از بروز آسیب‌ها در این قشر جلوگیری شود.

خورشیدی همچنین به سازمان بهزیستی مأموریت داد تا بررسی و اقدامات حمایتی و مشاوره‌ای را در مورد خانواده‌هایی که اعضای آنها در گذشته سابقه اقدام به خودکشی داشته‌اند، به مورد اجرا گذارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها