رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 517083

طالبان حملات خود را تعلیق میکند

ساعت 24-گروه شبه نظامی طالبان اعلام کرد، با تعلیق حملات در جنوب افغانستان که باعث بی خانمانی هزاران تن شده، موافقت کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، گروه طالبان اعلام کرد تنها زمانی حملاتش را تعلیق می‌کند که آمریکایی‌ها به وعده خود در توقف حملات هوایی و یورش‌های شبانه در راستای توافق صلح فوریه ۲۰۲۰ عمل کنند.

آمریکا در حمایت از نیروهای افغان که تلاش می‌کنند تا به حملات طالبان در هلمند پاسخ دهند، حملات هوایی انجام می‌دهد که این حملات تهدیدی در منحرف شدن تلاش‌ها برای پایان جنگ ۱۹ ساله در افغانستان به شمار می‌رود.

وعده طالبان پس از نشست زلمای خلیلزاد، نماینده آمریکا در صلح افغانستان و ژنرال آستین میلر، فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان مطرح شد.

یکی از مقام‌های طالبان که خواست نامش فاش نشود، گفت: این گروه با تعلیق عملیاتش پس از آن موافقت کرد که آمریکایی‌ها گفتند به حملات پهپادی خود علیه موضع طالبان و همچنین حملات شبانه و هوایی خود پایان می‌دهند.

در چند روز گذشته، شبه نظامیان طالبان کنترل ۸۰ درصد از ولایت هلمند در جنوب افغانستان را به دست گرفته‌اند. این درگیری‌ها در حالی شدت گرفته که نمایندگان دولت کابل و طالبان در حال گفتگو در قطر هستند.

در همین حال، محمد یاسین خان، والی هلمند گفته که بیش از ۳۰۰ شبه نظامی طالبان در شش روز گذشته در این ولایت کشته شدند اما طالبان این مساله را تایید نکرده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها