رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 517166

واکنش روسیه به استقرار موشک‌های آمریکایی در آسیا-پاسیفیک

ساعت 24-سفیر روسیه در آمریکا گفت، مسکو به استقرار موشک‌های میان برد و کوتاه برد آمریکا در منطقه آسیا-پاسیفیک واکنش نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا گفت: از آنجا که موشک‌های آمریکایی در منطقه آسیا-پاسیفیک در حال استقرار هستند و همانطور که یکبار دیگر به من گزارش شد چنین موشک‌هایی در این منطقه مستقر خواهد شد، برد این موشک‌ها به گونه‌ای است که می‌تواند به روسیه برسد و اهداف استراتژیک بازدارندگی اتمی تاکتیکی ما را پوشش دهد.

آمریکا در اوت سال گذشته میلادی از پیمان نیروهای اتمی میان برد موسوم به INF با روسیه خارج شد. پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک جدید یا همان "نیو استارت" نیز آخرین توافق کنترل تسلیحاتی بین مسکو و واشنگتن است که در پنجم فوریه ۲۰۲۱ منقضی می‌شود.

سفیر روسیه در آمریکا ادامه داد، مسکو تا زمانی به تعهدات یکجانبه برای عدم استقرار موشک‌های میان برد و کوتاه برد پای بند است که آمریکا چنین موشک‌هایی را در برخی مناطق مستقر نکند.

وی به کانال یک روسیه گفت:‌ من یکبار دیگر خبری دریافت کردم که تایید می‌کند موشک‌های آمریکایی در حال استقرار در منطقه هستند و من باید بگویم که اقداماتی مناسب در این راستا از جانب روسیه انجام می‌شود. مسکو تلاش کرده تا سیاستمداران آمریکایی را متقاعد کند که فقدان گفتگو برای کاهش تسلیحات خطرناک است اما هیچ پیشرفتی در این باره صورت نگرفته و روسیه و آمریکا در آستانه نزدیک شدن به یک رقابت تسلیحاتی قرار دارند.

وی افزود: آمریکایی‌ها مطمئن هستند که می‌توانند در این رقابت تسلیحاتی پیروز شوند. آنها مطمئند که سیاست قبلی از بین بردن اقتصاد روسیه جواب می‌دهد. و با وجود اظهارنظرهای مکرر من که این یک راه خطرناک است و گفتگو ضرورت دارد، هیچ پیشرفتی در متقاعد کردن سیاستمداران کنونی این کشور به ویژه آنهایی که مسئول کنترل سلاح هستند، حاصل نشده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها