رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 517213

بازگشت "صبح جمعه با شما" بدون جاویدنیا/ طنازان رادیو نوروز ۱۴۰۰ به تلویزیون میآیند؟

ساعت 24-برنامه رادیویی "صبح جمعه با شما" از تعطیلی درآمد اما به خاطر کرونا نمی‌تواند "زنده" روی آنتن برود و بازیگران در غیاب علیرضا جاویدنیا ضبط را آغاز می‌کنند.

طنزها و خنده‌ها و شوخی‌های رادیویی و تلویزیونی از تعطیلی درمی‌آیند. تلویزیون که از شب گذشته شادی‌هایش را با دعوتِ خوانندگان و مهمانان آغاز کرد اما در رادیو، برنامه شاخصِ شوخی و خنده‌اش دست به کار شده تا از روز جمعه خودش را به آنتنِ همیشگی‌اش برساند. برنامه "صبح جمعه با شما" که زمانی به "جمعه ایرانی" هم معروف بود اما نمی‌تواند مثل همیشه‌اش ضبط شود و حتی نمی‌تواند "زنده" روی آنتن برود.

ساجد قدوسیان تهیه‌کننده، سردبیر و کارگردان این برنامه در گفت‌وگویی از مشکلاتِ ضبط در سایه کرونا گفت که نمی‌توانند همه بازیگران را کنار هم داشته باشند و حتی در خدمتِ علیرضا جاویدنیا باشند که به‌دلیل مشکلات قلبی در خانه حضور دارد و کمتر این روزها به صدا و سیما می‌رود.

پیش از این نام‌هایی مثلِ رضا بنفشه‌خواه، مهران رجبی و محمد یگانه به عنوان بازیگران جدید برنامه "صبح با شما" هم مطرح شدند اما فقط محمد یگانه در کنار "صبح جمعه با شما" مانده‌اند. خانم حجت و مهدی صباغی کنار گروه‌اند و داود منفرد هم آمده است و "صبح جمعه با شما" پراکنده ضبط می‌شود تا مشکلی برای بازیگری پیش نیاید.

طبیعتِ این برنامه کنار هم قرار گرفتن و دیالوگ گفتن؛ با هم خندیدن و شوخی کردن است اما قدوسیان در جریان این گپ و گفت، تصریح کرد: همه‌چیز را کرونا به هم ریخته اما نخواستیم عقب‌نشینی کنیم. دوست داشتیم این روزها، مثل گذشته جمعه صبح‌ها ساعت 9 تا 11، کنار مردم باشیم و لحظات شادی را برای آن‌ها فراهم کنیم. خسته نباشیدی به پرستاران و پزشکان گفته باشیم و مردم را آماده یک هفته کاری دیگر کنیم. هرچند تولید اینچنینی برنامه در استودیو و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار سخت است اما تصور می‌کنم مردم این روزها بیش از هر زمان دیگری به شادی نیاز دارند.

او با اشاره به تولیدی شدن برنامه و سختی‌های حضورِ بازیگران، گفت: به خاطر کرونا نمی‌توانیم "زنده" روی آنتن برویم و حتی تماشاگر داشته باشیم. چون طبیعت این برنامه، با مردم ضبط کردن بود اما همه این‌ها را کرونا تحت‌الشعاع قرار داد. حتی بازیگران هم نمی‌توانند مثل قبل کنار هم قرار بگیرند و اگر بازیگری سرماخوردگی و بیماری هم داشته باشد او را کنار خودمان نخواهیم داشت. این‌ها همه معضلِ این بیماری است اما با همه این اوصاف هنرمندان و عوامل و دست‌اندرکاران این برنامه برای آمدن به خانه‌های مردم سر از پا نمی‌شناسند.

تهیه‌کننده و کارگردان برنامه "صبح جمعه با شما" همچنین در پاسخ به این سؤال که "صبح جمعه با شما" به دلیل نقدهایی که در قالب طنز بیان می‌کند سالیان سال مورد توجه مخاطبان واقع شده است، آیا همچنان این روند ادامه خواهد داشت یا خیر، گفت: طبیعی است که بخش عمده‌ای از نمایش‌های برنامه حول مسئله کرونا باشد اما رسالت برنامه "صبح جمعه با شما" همچنان پابرجا است و ما به عنوان صدای مردم همواره مطالبات مخاطبانمان را با زبان طنز و کمدی مطرح می‌سازیم. علت ماندگاری برنامه ما بحث نقد آن است و یکی از دلایلی که مخاطبان نیز از این برنامه استقبال کردند همین است. ضمن این که اگر طنز، نقد به همراه نداشته باشد طنز نیست.

وی افزود: برنامه ما در واقع کمدی انتقادی است و این در موسیقی، نمایش و آیتم‌های برنامه دیده می‌شود. بخش عمده برنامه برگرفته از اخبار روز اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است که دستمایه نمایش شده است و حرف دل مردم را از این طریق می‌زنیم. بیش از 70 درصد برنامه به لحاظ سوژه‌یابی از پیامک‌هایی که خود مردم برای ما می‌فرستند استخراج شده است. رسالت ما ابتدا رساندن صدای مخاطب به گوش مسئولین و سپس خنده به لب مخاطبان آوردن است.

قدوسیان درباره ضبط تلویزیونی "صبح جمعه با شما" گفت: فعلاً متمرکزیم به روال عادی و طبیعی خودمان برگردیم اما برای ضبط تلویزیونی "صبح جمعه با شما" به عید نوروز 1400 می‌اندیشیم.

بنابر گفته تهیه‌کننده و کارگردان برنامه، "صبح جمعه با شما" پس از دو ماه مرخصی به احترام ایام محرم و صفر بالأخره از جمعه این هفته دوم آبان‌ماه ساعت 9 تا 11 صبح روی آنتن رادیو ایران می‌رود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها