رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 517536

شدت یافتن تصرفات اراضی ملی با افزایش قیمت اراضی

ساعت 24- دادستان عمومی و انقلاب اراک گفت: با افزایش قیمت اراضی، دست اندازی در این عرصه و تصرفات اراضی ملی شدت پیدا کرده است که در این خصوص دستگاه های اجرایی باید قاطعانه و جدی پیگیری لازم را انجام دهند.

dir="RTL">عباس قاسمی سه‌شنبه ۲۹ مهر در نشست شورای سیاستگذاری حفظ حقوق بیت‌المال استان مرکزی، اظهار کرد: برخی افراد در مناطق خوش آب و هوا در اراک از جمله خانه‌میران، حسین‌آباد بغدادی و روستای انجدان اقدام به تصرف اراضی ملی کرده‌اند که این مهم باید مورد توجه مسئولان مربوطه باشد و در خصوص صیانت از اراضی ملی برخورد لازم با متخلفان صورت گیرد.وی افزود: بخشی از اراضی توسط یقه‌سفیدها به صورت حرفه‌ای تصرف و سندسازی شده و سپس به افراد ناآگاه فروخته شده که رسیدگی به این موضوع باید در اولویت قرار گیرد. اگر حواسمان نباشد این افراد تمام شهر را تصرف خواهند کرد.دادستان عمومی و انقلاب اراک بیان کرد: صیانت از اراضی ملی وظیفه همگان است و دستگاه های متولی در این راستا نباید منتظر اجازه و دستور باشند بلکه هرکس در حیطه وظایف خود آتش به اختیار اقدامات لازم را انجام دهد. دادگستری نیز آمادگی کامل جهت حمایت و همکاری لازم را دارد.

قاسمی ادامه داد: میزان قابل توجهی از حریم رودخانه‌ها، کوهپایه‌ها و اراضی ملی که در برخی مناطق بویژه خانه‌میران مورد تجاوز قرار گرفته‌اند رفع تصرف شدند و مابقی نیز باید حداکثر تا یک هفته دیگر رفع تصرف شوند، در غیر این صورت متصرفین با اقدامات قضایی مواجه خواهند شد و اقدام به تخریب تصرفات خواهد شدوی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت اراضی سبب شده تصرف اراضی ملی نیز افزایش و شدت پیدا کند که در این خصوص دستگاه های اجرایی باید قاطعانه و جدی پیگیری لازم را انجام دهند.وی بیان کرد: نمایندگان حقوقی سازمان های متولی در استان از قبیل منابع طبیعی و آبخیزداری، آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، راه و شهرسازی و بخشداری‌ها و دهیاری‌ها باید تصرفات در حوزه خود را شناسایی و مشخص کرده و به محض مشاهده تصرف، جهت پیگیری مورد را به دستگاه قضایی استان معرفی کنند. اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نیز باید کسانی را که اراضی موقوفه را تصرف کرده‌اند شناسایی و معرفی کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها