رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 517537

نامزد خاشقچی رسما از ولیعهد سعودی شکایت کرد

ساعت 24 - به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «خدیجه چنگیز» نامزد روزنامه‌نگار مقتول سعودی معروف به همراه یک نهاد حامی دموکراسی در کشورهای عربی علیه مهم بن سلمان، ولی‌عهد سعودی شکایت کرد.

dir="RTL">نهاد موسوم به «سازمان دموکراسی برای جهان عرب» امروز سه‌شنبه اعلام کرد که دو وکیل به نام‌های «جینز و بلوک» به نیابت از نامزد «جمال خاشقچی» و نهاد مذکور اقدام به تهیه شکوائیه علیه ولی‌عهد سعودی و بیش از بیست تن دیگر در جریان قتل خاشقچی کرده و تقدیم دادگاه اداری کلمبیا در شهر واشنگتن آمریکا کرده‌اند.جمال خاشقچی، شهروند سعودی و ستون‌نویس روزنامه واشنگتن‌پست سال ۲۰۱۸ به طرزی فجیع در کنسول‌گری عربستان سعودی در شهر استانبول توسط تیم ترور بن‌سلمان کشته و جسد او پس از تکه‌تکه شدن محوسازی شد.

در دادخواستی که تهیه شده است، ولی‌عهد سعودی و هم‌دستان او متهم به صادر کردن دستور «ربودن، شکنجه، قتل و مُثله کردن جسد خاشقچی» با هدف ساکت کردن او و ممانعت از تلاش‌هایش در آمریکا در راستای دعوت به تحقق مردم‌سالاری در غرب‌آسیا متهم شده‌اند.به گزارش روسیا الیوم، این دادخواست شامل درخواست پرداخت غرامت و خسارت‌های مدنی لازم از جمله پرداخت غرامت تنبیهی به میزانی است که هیأت منصفه دادگاه فدرال آمریکا تعیین می‌کند.

شاکیان و تنظیم کنندگان این دادخواست همچنین از مقامات و اطلاعات آمریکا خواسته‌اند اسناد و شواهدی را که اثبات می‌کند قتل غیرقانونی خاشقچی به دستور یکی از سران سعودی اتفاق افتاده، افشا و منتشر کنند.خاشقچی، روزنامه‌نگار سعودی واشنگتن‌پست دوم اکتبر سال ۲۰۱۸ (دهم مهر ۱۳۹۷) در کنسول‌گری سعودی واقع در شهر استانبول به قتل رسید. ارزیابی‌های سازمان‌های اطلاعاتی ترکیه و غرب حکایت از آن دارد که آمر قتل خاشقچی، از مقام‌های رده بالای سعودی بوده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها