رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 517644

شلیک نیروهای امنیتی نیجریه به غیرنظامیان و کشته شدن دستکم 12 تن

ساعت24-به دنبال چند روز ناآرامی در نیجریه، نیروهای امنیتی به سوی معترضانی که خواهان اصلاحات در این کشور هستند شلیک کرده و به گفته شاهدان چند تن غیر نظامی کشته و مجروح شدند.

شماری از شهروندان «لاگوس» بزرگترین شهر کشور آفریقایی نیجریه که روز چهارشنبه در تجمعی علیه پلیس و نیروهای امنیتی در خیابان‌های این شهر تجمع کرده بودند، به ضرب گلوله کشته و زخمی شدند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «بی‌بی‌سی» شاهدان گفتند که در پی شلیک پلیس به معترضان 12 نفر کشته و شماری زخمی شدند. عفو بین الملل نیز در واکنش به این حادثه اعلام کرد که گزارش‌های موثقی از حادثه در اختیار دارد. فرماندار ایالت لاگوس نیز گفته که حدود 25 نفر زخمی شده اند اما منکر تلفات جانی شده است.

این در حالی است که در لاگوس و سایر مناطق قانون منع رفت و آمد 24 ساعته نامحدود اعمال شده است. اعتراضات علیه بد رفتاری‌های پلیس که در این شهر و برخی مناطق دیگر نیجریه دو هفته است که برگزار می‌شود و تظاهرکنندگان از هشتگ‌های رسانه‌های اجتماعی برای تجمع مردم استفاده می‌کنند. پلیس در مناطق مختلف لاگوس برای متفرق کردن معترضان مخالف قانون منع رفت و آمد وضع کرده و در صورت لزوم تیرهوایی شلیک می‌کند.

«محمدو بوهاری» رئیس جمهور نیجریه نیز خواستار آرامش مردم شده است. وی در بیانیه‌ای در این زمینه بدون اشاره به تیراندازی نیروهای امنیتی و پلیس به سوی مردم تنها خواستار خاتمه دادن به تجمعات شده است.

پلیس و نیروهای امنیتی نیجریه دو هفته است که با اعمال خشونت شدید شهروندان این کشور را دستگیر کرده و حتی به سوی آن‌ها تیراندازی می‌کنند مردم خواستار اقدامات جدی‌تر از سوی رئیس جمهور در قبال نیروهای امنیتی و انجام اصلاحاتی در این کشور هستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها