رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 517794

معاون وزیر راه و شهرسازی: ۱۵۰ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده است

ساعت 24 معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:۱۵۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور باقی مانده که ۱۰۰ هزار واحد آن یا فاقد متقاضی است و یا مشکل قضائی دارد. ۵۰ هزار واحد هم در تعهد دولت است تا در اسرع وقت ابنیه و خدمات روبنایی و زیربنایی آنها تکمیل و تحویل شود.

حبیب الله طاهر خانی روز پنجشنبه در فاز ۱۱ پردیس در جمع به خبرنگاران گفت: افتتاح ۴۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور پرونده مسکن مهر ۱۰ استان را بست که بزرگترین افتتاح مربوط به شهر پردیس با ۱۴ هزار واحد است که مجموع افتتاح های مسکن مهر پردیس را به ۶۰ هزار واحد رساند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای با اشاره به قرارداد ساخت طرح ملی مسکن با پیمانکاران، اظهار داشت: براساس تفاهم نامه، طرح ملی مسکن متری ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و حداکثر ۱۰ درصد افزایش ساخته خواهد شد.

طاهر خانی گفت: مجموع واحدهای طرح اقدام ملی مسکن شهرهای جدید ۱۲۰ هزار واحد است و در این راستا تلاش کردیم تا طرح اقدام ملی در اراضی، بدون مشکل و دسترسی به خدمات پایه آنها فراهم باشد.

وی افزود: تمرکز ما در مسکن مهر، در ساخت واحد است و قرار نیست مانند مسکن مهر، زیرساخت‌های سکونتی را هم تأمین کنیم؛ به عنوان مثال در پردیس پست ۶۰۰ کیلوولت نصب کردیم که ۲ سال و نیم ساخت آن طول کشید و خط لوله اتصال آب به قطر ۶۰۰ میلیمتر در پردیس اجرایی شد، ایستگاه پمپاژ آب ساختیم و همه این خدمات، هزینه و زمان زیادی از ما گرفت اما در طرح اقدام ملی با این مشکلات مواجه نیستیم.

معاون وزیر راه و شهر سازی گفت: قراردادهای طرح ملی مسکن در شهر جدید پردیس امضا و اراضی را پیمانکارانی که رقم ابلاغی را پذیرفتند تحویل شده و ساخت فونداسیون برخی واحدها نیز شروع شده است.

طاهر خانی با اشاره به واحدهای نقص دار تحویل شده به متقاضیان، اظهارداشت: با دستور وزیر راه و شهرسازی، هیچ واحد مسکن مهر با نقص به متقاضی تحویل نمی‌شود؛ پیمانکاران موظف به رفع همه نواقص واحدهای تحویلی هستند.

وی افزود: ممکن است در برخی پروژه‌ها، پیمانکاران اهل نباشند که واحدهای بسیار کمی دارای ایراد باشد اما در مجموع شرکت عمران شهرهای جدید مکلف به رفع ایرادات است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ایجاد واحد رفع نقص واحدهای تحویلی در شرکت عمران شهر جدید پردیس، اظهار داشت: این واحد برای رسیدگی به شکایات متقاضیان ایجاد شده است.

طاهر خانی ادامه داد: بخش عمده‌ای از پروژه‌های مسکن مهر از لحاظ مقررات ملی ساختمان و نما مناسب‌سازی شده و اگر واحدها بی‌کیفیت بود، با این قیمت‌ها خرید و فروش نمی‌شد.

وی با اشاره به شرایط اخذ مالیات از واحدهای مسکن مهر خالی اظهار داشت: قانون مالیات خانه‌های خالی مشمول شهرهای جدید و مسکن مهر هم می‌شود.

معاون وزیر راه و شهر سازی با اشاره به یکسان بودن تعداد واحدهای خالی مسکن مهر پردیس با شهر پردیس، اظهار داشت: قبلاً تصور می‌کردیم که تعداد خانه‌های خالی شهر جدید پردیس نسبت به متوسط شهر پردیس بیشتر باشد اما به صورت پایلوت، سه فاز را بررسی کردیم و دیدیم که نسبت واحدهای خالی مسکن مهر پردیس با متوسط شهر پردیس، تفاوت فاحش و معناداری ندارد.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها