رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 517868

جولان کرونا نفت را ارزان‌تر کرد

ساعت24-شاخصهای قیمت بازار نفت در معاملات روز جمعه کاهش یافتند و تحت تاثیر افزایش عرضه لیبی و نگرانیها نسبت به تاثیر افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ بر تقاضا در آمریکا و اروپا، به کاهش هفتگی تن دادند.

بهای نفت برنت ۶۹ سنت معادل ۱.۶ درصد کاهش یافت و در ۴۱ دلار و ۷۷ سنت در هر بشکه بسته شد. بهای نفت آمریکا ۷۹ سنت معادل ۱.۹ درصد کاهش یافت و در ۳۹ دلار و ۸۵ سنت در هر بشکه بسته شد. هر دو شاخص با کاهش هفتگی روبرو شدند و نفت آمریکا ۲.۵ درصد و نفت برنت ۲.۷ درصد کاهش هفتگی را به ثبت رساندند.

شرکت ملی نفت لیبی با پایان دادن به وضعیت اضطراری در بنادر راس لانوف و السدر، اعلام کرد تولید نفت این کشور در چهار هفته آینده از مرز یک میلیون بشکه در رو روز عبور خواهد کرد. این خبر پس از امضای توافق آتش بس دائمی میان گروههای داخلی در لیبی اعلام شد.

همچنین ایتالیا و چندین ایالت آمریکا رکورد روزانه افزایش ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کرده اند و فرانسه محدودیتهای رفت و آمد را برای حدود دو سوم از جمعیتش تمدید کرد که افزایش نگرانیها نسبت به وضعیت مصرف سوخت را به دنبال داشت.

فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد گروه پرایس فیوچرز در شیکاگو اظهار کرد: آنچه که مانع از صعود قیمتها شده است، ابهام نسبت به تقاضاست و این که چه زمانی واکسن کووید ۱۹ تولید می شود و اوضاع به حال عادی برمی گردد.

اظهارات روز پنج شنبه ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه مبنی بر این که مسکو ممکن است با تمدید کاهش تولید اوپک پلاس در سطح فعلی موافقت کند، برای حمایت از قیمتها در برابر تاثیر افزایش تولید لیبی و نگرانیهای تقاضا کافی نبود.

گروه اوپک پلاس قرار است تولیدش را در ژانویه سال ۲۰۲۱ طبق توافقی که در آوریل امسال صورت گرفت، حدود دو میلیون بشکه در روز افزایش دهد. با این حال موج دوم شیوع ویروس کرونا و کندی روند احیای تقاضا، پرسشهایی را درباره درستی این اقدام برانگیخته است.

بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که در کاهش قیمتها سهیم بود، افزایش هفتگی دکلهای حفاری نفت آمریکا بود. شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز روز جمعه اعلام کرد شرکتهای انرژی آمریکایی هفته گذشته پنج حلقه به دکلهای حفاری نفت و گاز اضافه کرده و شمار آنها را به ۲۸۷ حلقه رساندند که بالاترین تعداد از ماه مه بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها