رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 51985

عکس:جاده چالوس درانتظار ثبت ملی

ساعت 24- جاده چالوس در حالی در انتظار ثبت نام در فهرست آثار ملی کشورمان است که در کارنامه خود عنوان چهارمین جاده زیبای جهان را به ثبت رسانده است.

عکس:جاده  چالوس درانتظار ثبت ملی
دیماه امسال هیاهوی ملی شدن جاده چالوس ابتدا در ذهن مدیران ارشد کشوری و سپس در رسانه ها به راه افتاد، جاده ای که در ذهن همه ایرانیان جهانی است و فقط مانده در فهرست آثار ملی به ثبت برسد.

جاده چالوس خاطره مشترک بسیاری از هموطنان است که در پس و پیش هر پیچش خاطراتی در قالب فیلم و عکس ثبت شده است و با استناد به همین موضوع می توان گفت جاده چالوس در ذهن همه ایرانیان ملی است.

این جاده ۱۵۰ کیلومتری در حالی در جدول زیباترین جاده های جهان قرار گرفته که هنوز در فهرست آثار ملی کشورمان جا خوش نکرده است، و این نشان از ناکارآمدی مدیریتی است، چرا که جاده ای که در جهان شناخته شده است نباید در غفلت مسئولان از ملی شدن باز بماند.
جاد‌ه جهانی چالوس در حالی تمام قد در صف ملی شدن ایستاده است که در گرداب معضلاتی چون ساخت و سازهای بی‌رویه، انباشت پسماند‌، ورود‌ فاضلاب و انواع زباله‌ها به آب رود‌خانه، تصرف زمین‌های منابع طبیعی، تغییر کاربری، عد‌م رعایت حريم‌ها، مشکلات زیست‌محیطی، تحلیل اکوسیستم گیاهی، جانوری در حال غرق شدن است .
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها