رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 521688

تمدید معافیت ۴۵ روزه عراق برای واردات برق ایران

ساعت24-وزارت خارجه آمریکا روز جمعه یک معافیت ۴۵ روزه برای عراق صادر کرد که به این کشور اجازه می دهد به واردات برق از ایران ادامه دهد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد وزیر خارجه معافیت از تحریمهای ایران را برای عراق تمدید کرده تا مبادلات مالی مربوط به واردات برق از ایران را انجام دهد. این معافیت تضمین می کند که عراق نیازهای انرژی کوتاه مدت خود را تامین کرده و همزمان اقداماتی برای کاهش واردات انرژی از ایران انجام دهد.

معافیت ۶۰ روزه قبلی قرار است ۲۲ نوامبر به پایان برسد. عراق به دلیل قطعیهای مکرر برق و مشعل سوزی در میادین نفتی، به واردات نیاز دارد.

وزارت خارجه آمریکا تمدید معافیتها را نشانه موفقیت دیپلماتیک میان واشنگتن و بغداد توصیف کرد. این دو کشور در جریان سفر مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق به واشنگتن در ماه اوت، توافقهای انرژی متعددی را امضا کردند.

بر اساس گزارش پلاتس، در سفر الکاظمی به واشنگتن، وزارت برق عراق قراردادهایی با چندین شرکت آمریکایی به ارزش حداکثر هشت میلیارد دلار امضا کرد. دن برویت، وزیر انرژی آمریکا در آن زمان گفته بود این توافقها برای خودکفایی انرژی عراق کلیدی خواهند بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها