رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 521762

تاریخ‌سازی نابغه ۱۶ ساله بوروسیا دورتموند در بوندس‌لیگا

ساعت 24 - نگاه فوتبال آلمان به حضور تاریخی یک نوجوان ۱۶ ساله در فوتبال بوندس‌لیگا متمرکز شده‌ است. یوسوفا موکوکو جوان‌ترین فوتبالیستی است که در تاریخ بوندس‌لیگا به میدان می‌رود. آمار موکوکو در تیم‌های پایه شگفت‌انگیز است.

dir="RTL">مسیر پیشرفت یوسوفا موکوکو در فوتبال بی‌نظیر و استثنایی است. وی در سال ۲۰۱۷ میلادی در حالی که ۱۲ ساله بود، در تیم ملی زیر ۱۶ ساله‌های آلمان به میدان رفت. موکوکو در سال جاری و در سن ۱۵ سالگی پیراهن تیم ملی زیر ۲۰ ساله‌های آلمان را در صحنه دیدارهای بین‌المللی بر تن پوشید.

یوسوفا موکوکو متولد کشور کامرون است. عشق وی به فوتبال در ۴ سالگی و در هنگام تماشای تلویزیونی دیدار تیم‌های چلسی و بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا در خانه مادربزرگ و پدربزرگ خود در شهر یااونده، پایتخت کشور کامرون، شعله‌ور شد.۵ سال پس از آن، راه برای حضور موکوکودر صحنه فوتبال حرفه‌ای مهیا شد. وی در ۹ سالگی توسط باشگاه "اف.ث. سانکت پالی" جذب و عضو تیم‌های کودکان این باشگاه هامبورگی شد. موکوکو سپس در سال ۲۰۱۶ به تیم بوروسیا دورتموند پیوست و با وجود اینکه فقط ۱۲ سال سن داشت، عضو ثابت و کلیدی تیم زیر ۱۷ ساله‌های این باشگاه شد.

آمار رویایی موکوکو در تیم‌های نوجوانان و جوانان

به گزارش دویچه وله موکوکو پس از کامیابی بی‌نظیر و با کسب آمار رویایی در طول ۴ فصل فعالیت در عرصه تیم‌های نوجوانان بوروسیا دورتموند، دروازه ورود خود به صحنه فوتبال بزرگسالان گشود. وی در فصل ۲۰۱۹- ۲۰۱۸ در ۲۵ بازی ۴۶ گل به ثمر رساند.

موکوکو در فصل گذشته نیز ۳۴ بار در طول ۲۰ بازی گلزنی کرد. با توجه به این ارقام استثنایی، ادامه حضور در تیم‌های پایه، دیگر برای موکوکو به عنوان یک چالش جدی به شمار نمی‌رود.موکوکو از ماه ژانویه سال جاری و از سن ۱۵ سالگی در تمرینات تیم بزرگسالان بوروسیا دورتموند حضور دارد. لوسین فاوره، سرمربی تیم فوتبال بوروسیا دورتموند، می‌گوید: "من موکوکو را خیلی می‌پسندم. وی پتانسیل فوق‌العاده‌ای دارد. آدم هیچ وقت نمی‌داند که موکوکو آیا با پای راست یا با پای چپ خود شوت و شلیک نهایی را انجام می‌دهد. حاصل عملکرد او همیشه خیلی بالاتر از حد معمولی است و همکاری با موکوکو بسیار دلنشین است."

موکوکو در دیدار بوروسیا دورتموند مقابل هرتا برلین در روز شنبه اول آذر (۲۱ نوامبر) برای نخستین بار در ترکیب کادر بازیکنان دورتموندی‌ها حضور دارد و به عنوان جوان‌ترین فوتبالیست در تاریخچه بوندس‌لیگای آلمان ثبت می‌شود.گفتنی است که موکوکو در حال حاضر در یک اتاق ۱۸ متر مربعی در مدرسه شبانه‌روزی بوروسیا دورتموند زندگی می‌کند. شرکت تولیدکننده محصولات ورزشی "Nike" نیز به عنوان حامی مالی با این فوتبالیست نوجوان نابغه، یک قرارداد درازمدت با حجم مالی قابل توجهی را به ثبت رسانده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها