رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 521772

احتمال آواره شدن ۲۰۰ هزار نفر بر اثر جنگ در اتیوپی

ساعت 24 - آژانس‌های سازمان ملل هشدار داده‌اند که خشونت در شمال اتیوپی موجب خواهد شد که حدود ۲۰۰ هزار نفر از ساکنان این منطقه در ماه‌های آینده آواره شوند و به سودان پناه ببرند. آوراگان در سودان نیاز فوری به غذا، سرپناه و دارو دارند.

dir="RTL">به گزارش روزنامه «گاردین»، تعداد آوارگانی که از مرز گذشته و به سودان پناه برداند همین حالا از پیش‌بینی‌ها و ظرفیت پذیرش آوارگان بیشتر است. یک مقام آژانس پناهندگان سازمان ملل گفت ۱۱ هزار تن بیش از ظرفیت کشور میزبان وارد شده اند.اکسل بیشاپ توضیح داد: «با سایر آژانس‌ها برنامه پاسخگویی به حدود ۲۰ هزار تن را داشتیم اما در حال حاضر ۳۱ هزار نفر دریافت کرده ایم… پیش‌بینی بعدی ۲۰۰ هزار تن است

بیش از دو هفته از درگیری‌های نظامی میان نیروهای دولت فدرال اتیوپی و جبهه آزادی‌بخش تیگرای (TPLF) می‌گذرد. آبی احمد، نخست‌وزیر اتیوپی و برنده جایزه صلح نوبل در ۴ نوامبر / ۱۴ آبان دستور حملات هوایی و زمینی به ایالت تیگرای را به دلیل سرپیچی رهبران این ایالت از اقتدار خود صادر کرد.در این درگیری‌ها صدها و شاید هزاران نفر کشته شدند.همچنین ادامه خشونت‌ها بیش از دو میلیون کودک را نیازمند امدادهای فوری کرده و هزاران کودک دیگر را نیز در اردوگاه‌های پناهندگی در معرض خطر قرار داده است.نگرانی عمده آژانس‌های سازمان ملل شیوع بیماری‌های واگیردار در اردوگاه‌ها است که حدود نصف جمعیت آنها را کودکان تشکیل می‌دهند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها