رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 521782

بیاخلاقی در نیمکت استقلال و فولاد خوزستان

ساعت 24 -در دیدار دو تیم فولاد و استقلال تهران در هفته دوم لیگ برتر اتفاقاتی از سوی کادرفنی این تیم ها رخ داد که گویی اصل فوتبال فراموش شده است

dir="RTL">.

تیم فولاد خوزستان در هفته دوم لیگ برتر فوتبال کشور در دیداری خانگی رو در روی تیم استقلال قرار گرفت. دیداری که از همان نیمه نخست با تنش و درگیری بین نیمکت دو تیم در واکنش به هر صحنه ای همراه بود. اتفاقاتی که منجر به جریمه نادر غبیشاوی مربی گلرهای فولاد با کارت زرد و اخراج حسین کعبی از نیمکت فولاد شد. حتی در مقطعی از بازی نیز شدت درگیری در زمین به حدی بود که جواد نکونام مجبور شد برای برگرداندن آرامش به بازیکنان دو تیم، وارد زمین شود.

به گزارش ایسنا، در این دیدار پر سر و صدا، صحنه ای دیگر نیز رقم خورد که واکنش اهالی فوتبال خوزستان را به دنبال داشت؛ صحنه ای که بی تفاوتی مهدی هاشمی نسب پس از گلزنی شیمبا را نشان داد. شیمبا پس از گلزنی از روی نقطه پنالتی که گل پیروزی بخش فولادی ها در لحظات پایانی بود، به سمت هاشمی نسب می رود ولی این مربی از او درخواست می کند که نزدیکش نشود و احتمالا هاشمی نسب باتوجه به این که در گذشته پیراهن استقلال را به تن کرده بود، قصد حضور در شادی فولادی ها را نداشت؛ رفتاری که با واکنش هواداران تیم فولاد همراه بود و از سوی برخی کارشناسان نیز منسوخ

زیر سوال رفتن اصل فوتبال با حواشی نیمکت‌ها

کیوان بابادی از مدیران ورزشی فوتبال در گفت و گو با ایسنا، اتفاقات رخ داده در دیدار فولاد و استقلال را روز سیاه فوتبال ایران دانست و اظهار کرد: در شرایطی هستیم که نه تنها ایران بلکه دنیا از بابت شیوع کرونا در وضعیت غم، استرس و نگرانی به سر می برد و در این وضعیت باتوجه به این که فوتبال وجه اشتراک تمام مردم است و می‌تواند خلل موجود از بابت کرونا را پُر کند و برای ۹۰ دقیقه، هیجان، شور و شوق را بین مردم به وجود آورد، نباید در این فوتبال صحنه‌هایی رقم بخورد که باعث دلزدگی تماشاگر در این شرایط خاص کرونایی شود. این موضوع را باید مدنظر داشت که در حال حاضر با توجه به شرایط کرونایی و این که مردم نمی توانند به ورزشگاه بروند، اکنون بیننده تر از قبل فوتبال را تماشا می‌کنند. ضمن اینکه وقتی همه اصرار بر برگزاری فوتبال لیگ یک و لیگ برتر دارند، برای این است که مردم برای ساعتی پای تلویزیون بنشینند و هیجان به مردم القا شود اما می‌بینیم که وجود تنش و چالش روی نیمکت ها که البته امری طبیعی است، به جایی کشیده می شود که اصل فوتبال را زیر سوال برده است.

فولاد نباید به سادگی از بی‌اخلاقی مربیان خود بگذرد

وی ادامه داد: وقتی این تنش و رقابت بین کادر فنی تیم ها جای خود را به بی اخلاقی ها و رفتارهای غیر متعارف می دهد، این بسیار نگران‌کننده است و متاسفانه در دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و فولاد شاهد چنین صحنه های پر از التهاب و بی اخلاقی روی نیمکت تیم ها بودیم. در این دیدار حسین کعبی از روی نیمکت فولاد اخراج شد و نادر غبیشاوی مربی گلرهای فولاد نیز با کارت زرد داور جریمه شد. این چنین صحنه هایی نگران کننده و جای تامل است و مدیریت باشگاه ها نباید به سادگی از آن عبور کنند زیرا ریشه به تیشه فوتبال است.

حرکت فکری دل هر بیننده‌ای را به درد آورد

وی در واکنش به رفتار ناشایست محمود فکری نیز گفت: من حرکت محمود فکری را یک حرکت نسنجیده بسیار غیر اخلاقی می دانم، حرکتی که دل هر بیننده ای را به درد آورد. فکری در تیمی کار می کند که از پرطرفدارترین تیم های فوتبال ایران و تیمی است که ناصر حجازی و منصور پورحیدری در آن حضور داشته اند اما وقتی پورحیدری روی نیمکت استقلال بود، بزرگی، نجابت و صلابت را می دیدیم و فکری باید با آرامش و تفکر بیشتر کار کند و این گونه تحت شرایط، از کوره در نرود و این برای مربی جوان و جویای نام استقلال اصلا خوب و شایسته نیست.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها