رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 521835

اسکوچیچ مثل ویلموتس راه اشتباه را نرفت

ساعت24-کادر فنی تیم‌ملی معمولا 8 ساعت در روز کار می‌کنند.

هر چقدر مارک ویلموتس کار بلد نبود و نمی‌توانست با بازیکنان تیم ملی ایران ارتباط برقرار کند، دراگان اسکوچیچ در مدت کوتاه حضورش در تیم ملی تلاش کرده تا با نهایت وجودش کار کند و با بازیکنان تیم ملی ارتباط بگیرد. هر چند او بر حسب اندیشه‌های و تفکرات تاکتیکی خود روی نام بعضی بازیکنان خط قرمز کشیده و اتفاقا این مسئله انتقاداتی برایش در پی داشته ولی حداقل به خوبی از نفرات دعوت شده در زمین استفاده کرده است. به عنوان مثال صادق محرمی که در دوره کی روش هم گهگاه دعوت می شد و کمتر به او بازی می رسید، حالا مهره ثابت ایران در دفاع راست شده است. این یعنی حتی اگر وریا غفوری 33 ساله بازهم به تیم ملی دعوت شود، با حضور او شانسی برای بازی کردن ندارد. البته وریا غفوری در جام جهانی روسیه هم غایب بود و وقتی برای جام ملت ها هم دعوت شد، بازیکن فیکس نبود چون رامین رضائیان در ترکیب ثابت بازی می‌کرد.

در خط حمله تیم ملی هم اسکوچیچ به خوبی توانسته از بازیکنی مثل مهدی قایدی استفاده کند، بازیکنی که بعضی ها درباره اش می گفتند بازیکن ملی نیست و فقط می تواند در استقلال خوب بازی کند. تغییراتی که اسکوچیچ تا اینجا ایجاد کرده مثبت بوده و این خیلی مهم است که بتواند در ادامه مسیر ثبات داشته باشد. در این بین اما اسکوچیچ به یک موضوع مهم رسیده است، اینکه بازیکنان ایرانی در مواقع نیاز می توانند احساسی شوند و در زمین مسابقه هر کاری کنند. کی روش به خوبی توانست این فضا را به وجود بیاورد و از آن نهایت استفاده را ببرد. اسکوچیچ هم حالا به خوبی این موضوع را فهمیده و توانسته با بازیکنان تیم ملی رابطه نزدیکی برقرار کند. او در اردوها با بازیکنان زیاد صحبت می کند و تلاشش این بوده تا بتواند آسیبی را که تیم ملی در دوران ویلموتس از همین نقطه خورد، جبران کند.

البته که نقش وحید هاشمیان هم در تیم ملی خیلی مهم بوده است. او رابطه خوبی با بازیکنان تیم ملی دارد و این رابطه با کادر فنی هم نزدیک است. در واقع او حالا مثل یک حلقه در این زنجیر عمل می کند. هم در کار فنی کمک می کند و هم بازیکنان را بیشتر به ترغیب و همدلی می‌کند. تا اینجا کارهای تیم ملی با برنامه پیش رفته. وحید هاشمیان درباره برنامه ریزی کارها در تیم ملی می گوید: «بعضی بازی ها را در ورزشگاه می بینم. فیلم بازی های شهرستان هم به دستمان می رسد. اعضا بازی های مختلف را نگاه و آنالیز می کنند. همینطور بازی های تیم های رقیب را هم آنالیز می کنیم. هرکس نظراتش را می گوید. معمولا از ساعت 9 صبح هم کارمان را شروع می کنیم.» در واقع آنها مثل کادر اداری هستند و هر روز حدود 8 ساعت کار می کنند تا بتوانند همه چیز را به درستی و با برنامه پیش ببرند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها