رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 521855

جولیانی: رد شکایت ما در پنسیلوانیا به رسیدن پرونده به دیوان عالی آمریکا کمک میکند

ساعت24-بعد از رد شکایت انتخاباتی ستاد ترامپ در پنسیلوانیا، وکیل رئیس‌جمهور آمریکا گفت این حکم به راهبرد آن‌ها برای کشاندن سریع این پرونده به دیوان عالی کمک می‌کند.

بعد از آن که یک قاضی فدرال شکایت ستاد ترامپ برای ممانعت از تایید نتایج انتخابات در پنسیلوانیا را رد کرد، «رودی جولیانی» وکیل رئیس‌جمهور آمریکا گفت این حکم به راهبرد آن‌ها برای بردن سریع این پرونده به دیوان عالی کمک می‌کند.

به گزارش نشریه «نیوزویک»، جولیانی در بیانیه‌ای اعلام کرد: گرچه ما کاملاً با این نظر مخالفیم اما از قاضی منصوب اوباما به خاطر انجام سریع این تصمیم‌گیری قابل پیش‌بینی به جای اتلاف وقت متشکریم.

وی افزود: شواهد زیادی وجود دارد که در پنسیلوانیا دموکرات‌ها فرصت ما را برای ارائه ۵۰ شاهد و سایر مدارک، درباره این که مقامات انتخاباتی به وضوح قانون پنسلیوانیا را نادیده گرفتند و بررسی مستقل را انکار کردند، از بین بردند.

ستاد انتخاباتی ترامپ اشاره کرد که گام بعدی آن‌ها دادخواهی در دادگاه استیناف حوزه سوم ایالات متحده خواهد بود. وی گفت: از این که شانس ارائه مدارکمان را در جلسه دادرسی نداشتیم، ناراحت هستیم و امیدواریم دادگاه استیناف حوزه سوم مانند قاضی بران بدون وقت‌کشی تصمیم‌گیری کند. این پرونده دیگری است که به نظر می‌رسد به سرعت به سمت دیوان عالی آمریکا در حرکت است.

در حالی که متحدان هم‌حزبی رئیس‌جمهور آمریکا به تلاش‌های وی برای دست بردن در نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور پیوسته‌اند، شکایت ستاد انتخاباتی ترامپ در ایالت پنسیلوانیا با شکست مواجه شد.

یک قاضی فدرال بامداد یکشنبه (به وقت تهران) شکایت ستاد ترامپ که توسط رودی جولیانی، وکیل وی برای حذف میلیون‌ها رأی پستی در پنسیلوانیا ارائه شده بود، رد کرد.

بر این اساس، قاضی «متیو بران»، شکایت ستاد انتخاباتی ترامپ را مملو از «استدلال‌های حقوقی ناروا و مخدوش و همچنین اتهامات سوداگرانه» دانسته و با درخواست حذف آراء پستی در این ایالت مخالفت کرد.

در بیانیه قاضی بران آمده است: «استدلال‌های حقوقی مخدوش و ناروا و همچنین اتهامات سوداگرانه بدون مدرک به این دادگاه ارائه شده است. در آمریکا، این [نوع شکایت] نمی‌تواند حتی یک رأی‌دهنده را [از حق رأی] محروم کند، چه برسد به اینکه تمام رأی‌دهندگان ششمین ایالت پرجمعیت کشور».

پیش از این، قاضی دیوان عالی ایالت آریزونا نیز آخرین پرونده مربوط به شکایات انتخاباتی در این ایالت را نیز رد و اعلام کرد رسیدگی به آن تغییری در نتیجه انتخابات ایجاد نمی‌کرد.

در ایالت جورجیا هم بعد از بازشماری آرا به درخواست ستاد ترامپ، پیروزی «جو بایدن» تایید شد؛ با این حال ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا با ارائه درخواستی، بازشماری مجدد آرا در ایالت جورجیا را خواستار شده و تاکید کرده در بازشماری مجدد تطبیق امضا و بررسی سایر موارد انجام شود.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. برآورد رسانه‌ها حاکی است جو بایدن با ۳۰۶ رأی الکترال این انتخابات پیروز شده است. ترامپ ۲۳۲ رأی به دست آورده است.

طبق قوانین آمریکا هر یک از نامزدهای انتخاباتی که بتواند ۲۷۰ رأی الکترال را به دست بیاورد به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شده و مجوز ورود به کاخ سفید را به دست می‌آورد.

تیم دونالد ترامپ از پذیرش شکست امتناع کرده و شکایت‌هایی را در چند ایالت علیه آنچه به گفته آنها تخلف‌ها و تقلب‌های انتخاباتی است مطرح کرده و گفته تا کشاندن پرونده شکایات انتخاباتی به دیوان عالی آمریکا پیش خواهد رفت.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها