رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 521978

افغانستان خطرناکترین کشور برای کودکان

ساعت24-یک سازمان بین‌المللی با بیان اینکه از سال ۲۰۰۵ تاکنون به طور متوسط روزانه در افغانستان پنج کودک کشته و یا زخمی شده‌، این کشور را خطرناک‌ترین کشور دنیا برای کودکان دانست.

سازمان بین‌المللی حمایت از کودکان، افغانستان را خطرناک‌ترین کشور در جهان برای کودکان خواند و اعلام کرد که از سال ۲۰۰۵ تاکنون بیش از ۲۶ هزار کودک در افغانستان کشته و یا زخمی شده‌اند.

براساس گزارش سازمان بین‌المللی حمایت از کودکان، از سال ۲۰۰۵ تاکنون به طور متوسط روزانه در افغانستان پنج کودک کشته شده و یا زخمی شده‌است.

این سازمان از کشور انگلیس خواست تا از نفوذ خود در سطح جهانی استفاده کرده و یک بیانیه سیاسی برای منع استفاده از سلاح‌های منفجره در مناطق پرجمعیت جهان را تایید کند.

در بخشی از این گزارش آمده است که از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹، بیش از ۳۰۰ بار مدارس در افغانستان مورد حمله قرار گرفته که در پی این حملات، ۴۱۰ آموزگار و دانش آموز کشته و یا زخمی شده‌اند.

از سویی دیگر نیز، در این گزارش سازمان بین‌المللی حمایت از کودکان آمده که هفت میلیون کودک در افغانستان با خطر گرسنگی روبه‌رو هستند و سه میلیون کودک زیر پنج سال هم به سوء‌تغذیه گرفتار می‌باشند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها