رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 522002

آغاز جریمه خودروهای متخلف توسط دوربین‌ها از شب گذشته/ کاهش ۸۰ درصدی ترافیک در ساعات ممنوعیت تردد

ساعت24-رییس پلیس راهور تهران بزرگ توضیحاتی درخصوص محدودیت‌های کرونایی ارائه کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، محمد حسین حمیدی رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: محدودیت‌هایی کرونایی که جنبه ترافیکی داشت و برای ممنوعیت تردد بود از روز شنبه اول آذر ماه از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح ابلاغ و اعمال شد که برای وسایط نقلیه مختلف در سطح شهرها بود.

وی گفت : در شب ااول چون نیاز به اطلاع رسانی و فرهنگ سازی داشت با پیام های هشداری و آموزشی کسانی که قصد تردد داشتند را هوشیار کردیم و در شب گذشته رسما از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح کسانی که در این ساعت و اعلام محدودیت در سطح شهر تردد داشتند به وسیله دوربین ها جریمه شدند.

سردار حمیدی افزود : این جریمه ها توسط دوربین ها اعمال گردید و این دوربین ها در هر ۲۴ ساعت یکبار این جریمه را در صورت تردد خودروها اعمال می نمایند که مبلغ جریمه در هر بار ۲۰۰ هزار تومان است.

وی بیان داشت : خروج خودروها از شهر نه در تهران بلکه در تمامی شهرها متفاوت است که در شهر تهران و با پلاک تهران به هر جایی که بروند یک میلیون تومان در هر ۲۴ ساعت جریمه خواهند شد و همکاران بنده در سطح جاده ها حضور دارند و کنترل هی خود را به صورت فیزیکی علاوه بر دوربین ها انجام می‌دهند.

سردار حمیدی گفت : در سطح شهرها به علت حجم بالای ترددها صرفا این کنترل ها توسط دوربین ها صورت می گیرد و اما از طریق سامانه هایی که در اختیار داریم این کنترل ها صورت می گیرد و رسما از شب گذشته خودروهایی که به صورت غیر مجاز تردد می کردند جریمه شدند.

وی گفت : در خصوص مشاغلی که نیاز به تردد دارند مانند سازمان های امدادی ، حوزه بهداشت و درمان صنوف مختلفی که فعالیت آنها ضروری است و می بایست حتما تردد داشته باشند این سازمان ها مشخص شده اند و لیست آنها و ماره خودروی آنها به فرمانداری ها ابلاغ شده و سازمان هایی که هنوز لیست خودروهای خود را اعلام نکردهاند می بایست این لیست را به فرمانداری اعلام نمایند و پلیس این لیست را از فرمانداری گرفته و در سیستم اعمال می‌کند.

سردار حمیدی افزود : در خصوص تردد در سطح شهر تهران این محدودیت در قالب استان تهران دیده شده که در شهر کرج و شهرهای پیرامونی شهر تهران این موضوع یکپارچه دیده شده و همه استان تهران مد نظر می باشد و لی تردد خارج از این محدودیت و استان تهران جریمه در نظر گرفته شده است .

وی گفت : با مقایسه ای که در این سه شب صورت گرفت و مخصوصا در شب گذشته با روزهای گذشته و با هفته های قبل این کاهش ترافیک کاملا محسوس بود و ۸۰ درصد ترددهای درون شهری کاهش پیدا کرده و در طول روز هم جرین ترافیک متفاوت بود و صبح ها ۲۰ درصد کاهش ترافیک داشتیم و عصرها ۳۸ درصد کاهش تردد را شاهد بودیم و تردد مشخص ۹ شب تا ۴ صبح در برخی مقاطع ۸۰ درصد کاهش ترافیک را رقم زد.

وی افزود : این این طرح طبق مصوبه تا دوهفته ادامه خواهد داشت و اینکه ادامه داشته باشد و خیر برابر مصوبات ستاد ملی کرونا اقدام خواهد شد .

وی در خصوص دستکاری و مخدوش کردن پلاک خودروها نیز گفت : همکاران بنده در سطح معابر حضور دارند و اینگونه موارد را نیز کنترل و در صورت رویت حتما برخورد خواهند کرد اینگونه موارد جرم محسوب شده برخورد قضایی با این گونه اقدامات صورت خواهد گرفت و پلیس در صورت مشاهده خودرو را متوقف نموده و به خاطر این کار ۲۰۰ هزار تومان جریمه خواهد شد و خودرو به پارکینگ منتقل و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی خواهد شد و همکاران بنده در چند روز گذشته برای همین به صورت ویژه در سطح شهر حضور دارند و در صورت مشاهده حتما با فرد خاطی برخورد خواهند کرد.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ ضمن تشکر از شهروندان در خصوص همکاری در بحث محدوددیت ها گفت : خوشبختانه در این موضوع همکاری خوبی را از سوی شهروندان دیدیم و قبل از اینکه پلیس بخواهد برخورد کند ترددها کاهش پیدا کرد و برخورد های ما حداقلی بوده است و مردم خیلی خوب رعایت کردند.

وی توصیه کرد : در زمان بارش ها و لغزندگی معابر به دلیل کاهش تردد و خلوتی معابر ، افزایش تصادفات را شاهد هستیم و از رانندگانی که قصددارند در معابر با سرعت حرکت نمایند می خواهیم از رفتن با سرعت بالا جدا خودداری نمایند چرا که این اقدام آنها می تواند به آنها و دیگران آسیب وارد شود همچنین کاهش دید و لغزنده بودن معابر باعث افزایش تصادفات شده به همین دلیل است که در این زمان و در حین بارندگی تردد با موتورسیکلت و دوچرخه ممنوع است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها