رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 522184

سازمان جهانی بهداشت نگران موج سوم کرونا در اروپا

ساعت24-فرستاده سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که اگر دولت‌های اروپایی مقررات و تمهیدات بیشتری را به اجرا درنیاورند، اروپا ممکن است در اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی با موج سوم ابتلا به ویروس کرونا مواجه شود.

دیوید نابارو، در گفت‌وگو با روزنامه‌های سوئیسی گفت که اگر کشورها شکست‌هایی را تکرار کنند که منجر به بروز موج دوم شده بود، موارد ابتلا به بیماری عفونی کووید-۱۹ ممکن است بار دیگر افزایش یابد.

او گفت: آنان نتوانستند زیرساخت‌های لازم را در ماه‌های تابستان و پس از آن که موج اول را تحت کنترل درآوردند، ایجاد کنند. اکنون موج دوم را داریم و اگر زیرساخت‌های لازم را ایجاد نکنند، اوایل سال آینده شاهد وقوع موج سوم خواهیم بود.

دکتر نابارو، یک کارشناس انگلیسی است که به عنوان یکی از شش فرستاده ویژه سازمان بهداشت جهانی برای رسیدگی به همه‌گیری ویروس کرونا منصوب شدند. در سال ۲۰۱۷، او در تلاشی نافرجام برای رسیدن به مقام دبیرکلی این سازمان رقابت کرد.

موارد ابتلا به ویروس کرونا در فصل تابستان در کشورهای اروپایی کاهش یافت، اما دوباره اوج گرفت.

به دنبال کاهش موارد ابتلا در هفته‌های اخیر در فرانسه، پیش‌بینی می‌شود که این کشور دست به تسهیل محدویت‌هایی بزند که از تاریخ ۳۰ اکتبر اعمال کرده است.

دکتر نابارو از واکنش کشورهای شرق آسیا، از جمله کره جنوبی ستایش کرد که آمار ابتلا در آن‌ها اکنون نسبتا پایین است.

وی تاکید کرد که کشورهای شرق آسیا محدودیت‌ها را به طور دائم تسهیل نکردند.

به گزارش ایندیپندنت، او گفت: شما باید تا وقتی که موارد ابتلا کاهش بیابد و در سطح پایین باقی بماند، صبر کنید و واکنش اروپا در این زمینه ناقص بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها