رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 522194

ارسال بیش از ۱۰۰۰ پرونده تخلف قاچاق به تعزیرات در مهرماه ۹۹

ساعت24-رئیس سازمان حمایت ضمن ارائه گزارشی از عملکرد سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان‌های صمت استانها در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا درسطح عرضه در مهرماه امسال، گفت : ۱۰۳۵ مورد پرونده تخلف صنفی در راستای اجرای این طرح تشکیل شده است.

تابش اظهار کرد: در این بازه زمانی کارشناسان این سازمان و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها با بازرسی از ۴۱ هزار و ۶۲ مورد از مراکز خرد و کلان درسطح عرضه، برای بیش از ۱۰۰۰ واحد صنفی متخلف از این ناحیه تشکیل پرونده داده و جهت سیر مراحل قانونی، پرونده های متشکله در اختیار شعب تعزیرات حکومتی استان‌ها قرار گرفتند.

این مسئول میانگین ارزش هر پرونده را ۵۸۹ میلیون ریال برآورد کرد و افزود: طرح مبارزه با کالای قاچاق در سطح عرضه به وسیله بازرسان، هدفمند، مستمر و به لحاظ اولویت ادامه خواهد داشت.

به گفته رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دراین بازه زمانی استان تهران با بیش از ۷۰۰۰ مورد بازرسی و استان سیستان و بلوچستان با ۳۵۵ مورد تشکیل پرونده و ۱۸۶ میلیارد ریال ارزش کالای قاچاق مکشوفه، بالاترین عملکرد را در بین استان‌ها داشته‌اند.

معاون وزیر صمت درباره آخرین آمارکالاهای قاچاق مکشوفه نیز خاطرنشان کرد: طی این مدت، بیشترین ارزش ریالی را به ترتیب مواد خوراکی و محصولات صنایع غذایی با ۵/۲۰۷ میلیارد ریال، کالای قاچاق موضوع تبصره (۴) الحاقی ماده (۱۸) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با ۴/۱۷۰ میلیارد ریال و سوخت ها و روغن های معدنی با ۲/۱۰۵ میلیارد ریال به خود اختصاص داده اند. همچنین لوازم یدکی با ۹/۲۸ میلیارد ریال و غلات با ۲۷ میلیارد ریال در رتبه های بعدی قرار دارند.

وی همچنین بر ثبت کلیه موجودی کالاها در سامانه جامع انبارها تاکید و تصریح کرد: همه اشخاص حقیقی و حقوقی مکلّف و موظف به ثبت موجودی کالای خود در این سامانه هستند و در غیر این صورت، در صورت هر گونه گزارش و یا بازرسی، بعنوان کالای قاچاق و احتکار محسوب شده و حسب قانون با متخلفین برخورد می‌شود.

معاون وزیر صنعت از تلفن ۱۲۴ این سازمان نیز به عنوان مجموعه‌ای منسجم برای دریافت لحظه‌ای و یکپارچه شکایات، انتقادات و پیشنهادهای مردمی نام برد و از هموطنان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا نگهداری و جابجایی مشکوک کالا، مراتب را سریعا با آن در میان گذاشته و اطلاع رسانی کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها